Algot <3

Har inte skrivit här på väldigt länge, är trist men ska försöka komma igång. Anledningen till det är att jag gått tillbaka och det är intressant och roligt att läsa. Det har såklart hänt en hel del, hälften minns jag knappt ;P Kan ge en uppdatering om Algot:
- Inflammationen i ländryggen är bättre men inte borta. Det går åt rätt håll.
- Skellettet ser också lite tätare ut men inte helt bra, men där går det också åt rätt håll!
Jag va glad efter att fått veta detta, vi tog även blodprov som vanligt och jag funderade inte så mycket på det. Sen ringde hon och provsvaren va inte bra, sämre än någonsin.
- Han tar inte upp proteiner.. va väldigt lågt. Det va något mer test som inte var bra, minns inte vad det va.
Nu finns det några alternativ eftersom han inte har diaree längre. Prova massa olika foder (Testat massor) , Ge starka mediciner eller operera och koll tarmen. Just nu testar jag foder, men tror tyvärr inte så mkt på det :( Blir nog operation om värderna inte går upp <3
 
Min vackra pojke!
Han har energi men det märks att han blir väldigt trött snabbt och vilar mer än förut. Har med honom på så mycket jag kan, vill ha med honom jämnt men vet att det inte fungerar just nu. Har iallafall en lösning då han inte får gå mycket och inte orkar som förr. Det fungerar väldigt bra och han älskar den.
Är så glad att han är lugn och trygg i vagnen,så att han kan följa med så mkt som möjligt. Han vill helst åka hela tiden men det får han inte. När jag åker iväg med Jax får jag ofta dåligt samvete men vet innerst inne att Algot har det bättre hemma hos Erik så han får vila ordentligt!
Det är jobbigt när ens hund är sjuk men ibland får han busa lite också, som imorse så fick han leka med bollen i koppel :)
Jag hoppas att allt kommer bli bra och att han får ett friare liv igen <3 Inte som förr med Agility och massa konditionsträning utan få gå långa promenader, springa i skogen och med sina kompisar :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller tummarna för att det blir bättring mha fodret. Lider m dig. Kram

2016-05-16 @ 21:32:00
URL: http://www.flatteliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0