Träning och bad :)

i förrgår åkte vi till Dogorama och tränade med hundarna. Hade både Algot och Jax med. Fokuserade på slalom med Jax och Freestyle. Algot gjorde jag olika tricks med. Algot blir verkligen super taggad och gör allt han kan på samma gång ;P Malin och Dee tränade sitt program, jag har inte kommit så långt ännu men tränade olika kombinationer med Jax. Nästa vecka ska vi på Freestyleläger för Anita Axelsson och det ser jag verkligen fram emot ! Det behövs om jag ska våga ta mig ut och tävla. Jag har aldrig varit en tävlingsmänniska men vem säger att man inte kan bli ;P
Efter träningen så åkte vi till Skutberget där hundarna fick appotera en stund. Jax som tidigare va rädd för vatten älskar det nu och tvekar inte när han ska hoppa i!
 
Full fart !!
Jag tar dig... :
Hela huvudet ner i vattnet ;P Haha som sagt orädd kille ;P
 Algot trippar ut i vattnet med fullt fokus på bollen. Tyvärr hade jag inte med någon liten boll till honom så allt blev helt fel :( Han brukar ha flytväst men nu skulle de bara få svalka sig och ha lite skoj. Han fick inte tag på bollen med munnen utan drev den ut i vassen. Jag började få lite panik men avvaktade lite. Han kämpade och kämpade tillslut ropade jag in honom och drog lite i linan för att han skulle komma tillbaka. Vilket han gjorde men fick hjälpa honom framåt när han va mitt i vassen!
Sur kille när han kom tillbaka utan boll men han fick en ny som vi kastade kort.
Annars har vi tagit det ganska lugnt, Jax busade med kompisar igår medan Algot fick vila. Idag är det en lugn dag med massa pyssel i lägenheten. Vi behöver rensa och fixa i lådor osv. Ikväll blir det Putte i parken en sväng :)
 

Kommentarer
Postat av: Pomeranianweb

Så härligt det ser ut! Vilka fina bilder på fin hund. Jag har precis beställt en underbart gosig hund och jag längtar tills den lille kommer hem till oss om bara någon vecka.
Gå gärna in och titta på min lille, jag har lagt upp så söta bilder !
Ha det så gott :D

2016-07-15 @ 10:04:17
URL: http://www.pomeranianweb.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0