Träning!

Igår åkte vi till Dog o rama för att träna med hundarna. Det va mycket trevligt och jag blir väldigt inspirerad när jag ser Malin och Jenny träna. Vi är långt ifrån deras nivå men jag och Algot har precis börjat med detta. Det vi fokuserade på va: 
- Slalom mellan benen, måste få honom att inte ta ut svängarna. 
- Tassen, att han inte ska bli frustrerad och slänga upp båda tassarna på en gång. 
- Mellan, att han ska ställa sig mellan mina ben, detta va helt nytt för dagen. Även en utmaning då Algot inte gillar att vara för nära fötterna. 
- Runt, att han ska gå runt mig, också nytt. Testade sittande, på knä och när jag stod upp. Han va riktigt duktig! 
Eftersom de andra hade fler hundar än mig så fick vi pausa mycket och vila mellan passen. Då passade jag på att träna passivitet när jag är en bit bort. Det blev lite pip och gnäll men han lyssnade bra och varvade ner. Detta måste vi träna mer på ! 
 
 
Igår kom Lotta, hon ska bo här tills den 11 augusti för matte och husse ska åka till USA. Inte ett dugg avis ;P Just nu ligger de och sover medan jag har städat och diskat. Är skönt att de är så lugna när dammsugaren kommer. Det är dock inte katterna! Det är ju faktiskt ett stort farligt MONSTER! 
 
Nu längtar jag till finare väder så att vi kan åka och apportera och bada. Fast det kanske är för mycket begärt denna sommar! Idag ska vi ner på Lunchlunken i stan och gå en promenad. Det blir härligt ! 
Ha en fin dag! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0