På besök hos dietist!

Vet inte vad jag förväntade mig av besöket som skulle handla om Fodmaps och IBS. Det gick över allförväntan och hon va såå duktig och peppande !! Jag fick massor av tips och ideer och känner helt plötsligt att det inte är hopplöst!! Så nästa gång vi handlar vet jag massa saker som jag ska testa. Vi pratade även om detta med att prova saker som inte är gröna enligt fodmaps. Vi gick igenom listan och det kändes väldigt bra!
Hennes tips va:
- Testa lite i taget av EN sak. Sen utvärdera hur det gick, ont i magen eller inte?
- Testa samma livsmedel flera gånger så jag blir säker.
- Om jag skulle testa något som är rött ex päron, tillaga det och ät lite.
Jag fick följa med till köket där hon visade upp olika varor och sånt som jag kan använda i matlagningen. Tog kort på dem så att jag kommer ihåg bättre !
Jag ska ringa henne när jag vill ha uppföljning! Alltså vad viktigt det är med kunnig och trevlig personal när det handlar om hälsan. Hon brydde sig verkligen och tog sig tid att hjälpa mig !
Underbart!!
Jag åkte hemifrån kl 8.30 och kom hem 10.15 , hundarna var då ensamma hemma. Va lite orolig för hur Jax skulle reagera men det har gått hur bra som helst!! Han kom till dörren senare än Algot och gäspade. Nu sover han igen , så det gick över allförväntan !!
Igår va vi ner på RixFM fesivalen men det tar jag i ett annat inlägg :)

Kommentarer
Postat av: johanna

otroligt söt!!

2015-09-01 @ 21:34:14
URL: http://wildshenanigans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0