Agility!!

Igår började fortsättningscirkeln i agility, jag var super taggad. Jag har verkligen längtat efter detta, att få ta träningen till en ny nivå! Tyvärr var vädret fruktansvärt dåligt med regn och blåst. Min största rädsla var att Algot inte skulle vilja göra något, han hatar när backen är för blöt..! Fast jag blev jätte stolt, han var väldigt duktig och jag blev stolt. Tyvärr blev det inga bilder från gårdagen men bjuder på gamla bilder istället. 
Igår tränade vi på balansen och kontaktfälten på alla hindren. Algot klarade det väldigt bra, han tycker att de är så roliga. Vi måste fortsätta träna på att aldrig hoppa på och av för snabbt. Vippen klarade han galant, inga problem! Är så lycklig att han kommit över sina rädslor och verkligen använder teknik för att få vippen att gå ner! 
Jag tränar på att förflytta mig längre och längre bort från hindren så att han ska ta dem mer självständigt. Det går sakta med säkert framåt. Det är roligt att testa våra gränser och verkligen träna på de områden som inte sitter. 
Starterna är något vi behöver träna på, Algot vill så gärna iväg på en gång.. varför vänta på matte? Haha vi har en hel del att träna på men jag är super taggad och ser fram emot att utvecklas tillsammans med Algot. 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Åh vad kul att få följa eran träning framåt:)) <3

2014-10-13 @ 23:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0