En skogstur !

Idag packade jag ryggsäcken och gav mig ut i skogen med Algot, hur kan man låta bli när vädret är så vackert? Jag hade med mig alla sorters godis för jag tänkte testa lite sökliknande övningar. Så jag satte fast honom i ett träd och gav kommandot "Stanna". Så gick jag och drog fötterna efter mig och la skinkbitar längst vägen och tillslut en fin liten hög med godis i slutet! Han använde nosen jätte bra men det var lite svårt, vi har ju aldrig testat detta ute ;P Fast jag tyckte att han klarade det bra ändå! Vi upprepade detta tre gånger :) 
Stör mig inte, jag söker ;P 
I huset brevid oss bor en kvinna med en stor vit hund. Algot brukar alltid skälla på dem när vi möts.. Som vanligt! När vi tränade i skogen så kom de, den hunden va också lös. Tiken skötte sig jätte bra, gjorde lekinvit medan Algot fick ryck och sprang och ställde sig under och började skälla som en liten tok. Kändes väldigt trist att han reagerade så men efter 3-4 utskällningar slutade han. Det hela avslutades med att de sprang runt i skogen och jagade varandra! Hon var dock väldigt snabb så Algot hade inte en chans men roligt hade de <3 
Min lilla ängel som så snabbt kan förvandlas till en liten skällande boll! 
Jag ska iallafall fortsätta träna på hans självförtroende och hans skällande/utfall. Så än ger vi inte upp !! ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0