Min stackars bebis!

I fredags efter vi tränat Agility kom Malin och käkade tillsammans med mig och Erik. Vi pratade, kollade på tv och hade det super trevligt, som alltid. När Malin åkte hem vid halv tio gick jag sista rundan med Algot, han gjorde sina behov och det va inget mer med det. 
När vi kom upp till lägenheten gjorde jag mig iordning för att sova när jag hör att Algot grejar med något. Då stod han brevid sängen med en stor matspya framför sig, jag tar genast bort denna. Sen bara fortsatte det, han spydde mer och mer. Han nästan kröp fram på golvet, ville inte vara i närheten av oss som han brukar och tyckte att det var jobbigt att hoppa upp i soffan. Jag bleb självklart väldigt orolig speciellt eftersom hans beetende ändrades så mycket. Det fortsatte på samma sätt under större delen av natten, tillslut la han sig vid mina fötter och vi kunde båda sova en stund. Nojjig som jag är så vaknade jag ca 1 gång i timmen för att kolla att Algot andades...
 
När jag vaknader på morgonen var det löst bajs i både kök och vardagsrum och det första Algot gör är att spy igen.. Då väckte jag tillslut Erik eftersom det blev lite för mycket för mig, efter en hel natt. Algot fick ingen mat som det stod på internet att man skulle göra i minst 12 timmar. Jag försökte få i honom vatten men han ville inte ha till en början. Så hela lördagen spenderade jag tillsammans med en hängig bebis som kunde slappna av när jag låg brevid i sängen, annars vankade han runt. 
Senare på kvällen fick jag i honom vatten och han blev piggare. Under söndagen så va han nästan sig själv igen, fortfarande ganska trött men inte spytt något! Är så skönt att han är bra igen, var orolig och tyckte så synd om honom! Jag vet inte vad det va som orsakade han mående men det spelar inte så stor roll nu när han mår bra igen! Känns skönt att ha tillbaka min vovve <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0