Söndag : Städdag!

Idag ska det städas, krattas, fylla i hål och säkeligen plocka skräp och hundbajs i gården! Vi har städdagar vissa söndagar för att hålla gården fräsch och fin! Det blir lätt hålor, speciellt nu när det har regnat och detta kan vara farligt för hundarna när de busar. Är så lätt att skada ett ben även om gropen är liten! Så idag ska allt sådant fixas ! Stefan och Sabina är så snälla att vi får låna lite trädgårdsredskap av dem, gör arbetet mycket enklare! 
Var precis ute med Algot på morgon rundan, då tränade vi sitt, ligg och fot på vår promenad. Det funkar ganska bra måste jag säga, fot är svårt men han blir bättre och bättre! Detta är något vi måste träna på dagligen så att det verkligen sitter! 
Imorgon runt lunch kommer Malva hit igen, hon ska vara hos mig och Algot måndag till onsdag under dagarna. Hon skulle börjat hunddagis men det fungerade inte med det de testade tyvärr så jag erbjöd mig att passa henne denna vecka också:) Det är bara roligt och Algot njuter av att ha en hundkompis hos sig! 
 
Har ju köpt bollar till Algot så de ska godingarna få leka med imorgon, det tycker de är roligt ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0