Halloween förberedelser!

I fredags var vi på Halloween kväll hos Stefan och Sabina. Våra utklädnader fick inte kosta så mycket i år så vi fick ta det vi hade hemma. Så vi gjorde olika sår som vi skulle ha med hjälp av latex. Vi gjorde de redan i onsdags så att de skulle torka ordentligt. 
Jag använde toapapper som jag gjorde skrynkliga och sen hällde jag på Latex. Man ska göra detta på glas för att lätt kunna lyfta bort det! Nästa steg var sminkningen, jag tog vanlig foundation.
Jag fick pensla på några gånger för att få det teckande, haha blir lite kletigt! Sen är det bara att börja leka med färger, jag använde mig av rouge och ögonskuggor :) 
Nu börjar "såren" få mer struktur! 
Sen sprutade jag på fejkblod och sen drog ut det för att allt skulle få en klibbig röd känsla! 
 
Det sista jag gjorde var att spruta på med blod som jag lät rinna ner ! 
Nu började det likna något! 
Eftersom jag hade köpt en tiger dräkt till Algot valde jag att vara "tigertämjare" och detta sår var från min tiger som rivit mig! Så Algot och jag hörde ihop! 
Jag och min farliga tider! <3 
Självklart matchade naglarna ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: a

Jätte bra gjort!!!! Klart att ni ska matcha varandra:)))) KRAM

2013-10-27 @ 10:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0