Rallylydnad !

Igår åkte jag till Sörmon för att träffa några andra i klubben och deras hundar. De skulle träna Rallylydnad, vilket jag aldrig testat förut. Det var riktigt roligt men fruktansvärt svårt haha! Vi ställde upp olika skyltar som det stod instruktioner på. Som tur va fick vi som inte tränat förut en jätte bra genomgång vid varje skylt! 
Bara det att få hunden att gå brevid benet utan att nosa, saka efter eller dra framåt var en utmaning för mig och Algot! Som förare ska man ju inte rycka i kopplet, ta på hunden eller ha godis på banan egentligen. Haha jag gjorde alla de tre sakerna när vi gick runt. Är inte så lätt att begära något vi aldrig tränat på innan ! 
Såhär ser skyltarna ut :) 
Det var jätte bra träning, speciellt med Algots problem med andra hundar. Han skällde som tusan vissa stunder kan jag säga! Det var roligt att vi var så många som träffades ! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0