Home sweet home !

Nu är jag hemma från sjukhuset, har varit väldigt intensiva dagar. I torsdags vaknade jag med kramper i magen och genast så sa jag till Erik att något var fel. Jag fick i mig två smörgåsar sen släppte helvetet löst. 
Jag fick springa på toa och sen spydde jag, så det första jag fick göra var att ringa till jobbet. Jag lät nog väldigt ynklig när jag ringde, var så jag kände mig iallafall. Erik åkte till skolan och jag hade en förmiddag som jag aldrig vill upplev igen. Smärtorna i magen är obeskrivliga och besöken till badrummet blev många. 
Tillslut klarade jag det inte ensam och Erik fick komma hem. 
Eftersom jag inte fick i mig något, inte heller insulin så ringde vi till 1177, där fick vi tips om vad vi skulle göra. 
Detta fungerade dock inte heller och jag blev sämre så på kvällen fick vi åka in till akuten . 
Där tog de som alltid massor av prover och frågade miljoner frågor. Jag blev snabbt isolerad eftersom magsjuka smittar kraftigt. Tyvärr fanns det ingen toalett jag "kunde" gå på så jag försökte sova större delen av tiden. För om jag använt toaletten var de tvugna att stänga den. 
Dropp fick jag väldigt snabbt för jag var uttorkad och behövde mycket vätska, vilket jag inte klarade av att dricka. 
När klockan var över midnatt blev jag inskriven och kom till avdelning Mava 56 och fick ligga i rum 6. Blev körd i en sjukhus säng till våningen vilket var ganska roligt faktiskt. 
Erik , min ängel stannade till två på natten, han har varit helt otrolig dessa dagar! Själv blev det en lång natt med tester varje timme, alltså lite sömn. Sista gången runt klockan fem minns jag inte ens. ;P 
Denna fina blå klocka tickade och tickade, högt och irriterande haha. Erik tänkte nog mer på det än mig men när han påpekade det så kunde man inte sluta lyssna. 
Proverna visade att jag hade ketoner i blodet, uttorkad och att jag hade vinterkräksjukan. Läkaren sa att bakterien jag hade var riktigt jävlig, speciellt mot vuxna. Därav smärtorna i magen. Det gav inte med sig och jag fick spendera ett tag i detta lilla isolerade rum. 
 
Som tur var hämtade Erik massor av saker till mig. Som datorn med internet, pennor, papper, hygien artiklar och  annat smått och gott. Jag har aldrig någonsin ätit så lite som jag gjorde där någonsin. På 24 timmar fick jag inte i mig något alls. Ganska sjukt om jag tänker på vad jag stoppar i mig annars ;P 
Jag hade inte klarat detta utan mitt hjärta! Är djup tacksam! 
Jag vill tacka alla underbara vänner som skrivit på facebook och alla ni som skickat goa, värmande och mycket uppskattade sms! <3<3<3<3<3<3
 
Nu är jag hemma, valde själv att åka hem igår då jag får i mig vätska och små mängder mat. Är tyvärr inte frisk än men det är skönare att vara hemma när man kan. Här kan jag sova i min säng och återhämta mig! 
 
Målade min lilla bebis under tiden i sängen, tyckte en blev ganska söt iallafall :) 
 
Åretigen , TACK alla underbara vänner, personal och min familj för allt !! <3<3<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0