Algot och kompisar!

När vi åkte till hundgården så tränade jag lite med Algot först, var en hund där då fast i den andra hagen. Algot skällde lite men brydde sig inte alls mycket. Sen åkte de iväg och vi var ensamma en stund sen kom en slags skåpbil och fyra hundar ut. De gick in i andra hagen och Algot skällde, pep och kollade på när de sprang runt och lekte. Här var det en bra chans att träna så vi stod vid staketet och jag lugnade honom och fick Algot att sluta skälla.
 
Sen började jag prata med en av ägarna till hunden, hon pratade engelska, sen bestämde vi oss för att komma in till dem. Jag var lite nervös över hur de andra hundarna skulle reagera och även på Algots reaktion. Det gick verkligen över förväntan.
Algot var lite vid sidan av till en början och var inte med och lekte med de andra hundarna. Detta släppte fort och sen började han leka. Speciellt med en av hundarna (Den vita, mellanstora tiken), hon var en favorit.
 
Det var fyra hundar, två Collie, tiken och en liten supersöt blandras!
 
Algot och favoriten! Hon var jätte snabb men Algot hängde på!
 
Det var en super mysigt och jag är verkligen jätte stolt över Algot! Jätte bra träning och roligt på samma gång. Kan verkligen inte bli bättre !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0