Första dagen..

utan feber, känns skönt men dock krånglade sockret med mig förut. När febern går ner så behöver jag inte lika mycket insulin som innan och självklart blev jag låg! Sånt är livet!
Idag har jag vilat och sovit stor del utav dagen, nu håller jag på att försöka plocka lite i lägenheten... Måste ju börja någonstans för att bli frisk!
Ikväll åker vi till Kristinehamn, det är farmors begravning imorgon! Det känns konstigt att det är imorgon, är ledig från jobbet då.. Har suttit och ändrat den text farmor fick en vecka innan hon dog. Det kändes olustigt att inte skriva ÄR utan ändra till VAR.
Här kommer texten, den ska läsas upp av mig imorgon om jag orkar, annars läser prästen upp den...

 

Du farmor fanns alltid där för oss och det är inte alla människor som är så lyckligt lottade som vi som fått ha en så underbar person i våra liv. Du var en genomgod människa som alltid vill ealla väl och du  har förgyllt våra liv!

Vi minns alla gånger vi sov hos dig, när vi var riktigt små vakade du över oss från sängkanten. Vi fick rota omkring i din garderob och sen kunde vi leka i dina skor och kläder. När vi är hos dig, när vi var små och vuxna så kände man sig alltid trygg. Du har alltid tagit hand om oss på allra bästa sätt och låtit oss uppleva många minnen hemifrån er. Minnena finns kvar när vi tillsammans lekte i trädgården och gick runt i er fontän. När vi fick springa in till Oden kiosken och köpa den maten vi ville, de kände alltid igen oss. Du och farfar har gjort vårat liv underbart och vi tillsammans har skapat underbara minnen.

Vi ville på alla sätt hjälpa dig när kroppen känns svag. Du ska veta farmor att du var så stark och vi beundrar dig, du var verkligen en person att se upp till. Du är en förebild som visar godhet, styrka, mod och att alltid värna om varandra. Vi är oerhört stolta över att vara dina barnbarn, för farmor av dig har vi tagit lärdomar!

Du hade ett hjärta av guld och en styrka som ett lejon. Vi såg hur kroppen gav upp men att du fortsätta att kämpa in i det sista. Farmor du har nu fått vingar och är en vacker ängel, precis som du var på jorden.

Vi tänker på dig med tårar i ögonen som bränner efter saknaden av dig. Vi minns dig med lycka, skratt och hopp för det är så vi minns dig, som en underbar person som spred ljus omkring sig!

Vi kommer alltid att älska dig farmor, nu säger vi farväl, men i våra minnen du alltid är....




Kommentarer
Postat av: Sandra

min farfar de :) o min låtsasfarmor . . Vilken fin bild . . Puss på dig . Tur vi har farfar kvar . Han är den enda ja har kvar i livet förutom mina föräldrar

2011-11-26 @ 19:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0