Edsbyn: Resan

I fredags så åkte jag och Malin till Edsbyn, tåget fick tjugo i elva vid tågstationen! Erik skjutsade oss och det var tur för vi hade tunga resväskor med oss! Jag hade packat med mig matsäck, banan, äggmackor, två youghurtar och en påse med godis! Malin glömde att köpa så vi delade på min, den räckte gott och väl! Vi började med att åka med ett litet tåg, men det gick bra ändå för vi fick sitta framåt i allafall ! Vi lekte lekar på vägen och babblade på, jätte mysigt!

Tillslut var vi efter ett tågbyte framme i Falun, där vi skulle vänta två och en halv timme på bussen som skulle ta oss till Edsbyn! Vi trodde att det skulle vara drygt att vänta men nej nej.. Vi gick till ett köpcenter och bolaget och sedan gick vi till pitchers för att käka lite!

Malin inne på Pitchers!

Jag beställde en barnmeny (tror inte att man får det annars men men..) Han som tog beställningen skojade och sa att jag såg liten ut och att jag var där med min mamma (Malin) hehe riktigt skön kille!

Här är min packning, Malin hade lika mycket, det var JOBBIGT att dra runt på väskorna i snön och gruset som hela tiden fastnade i hjulen!! ojojoj.. Vi konkade, klagade och skrattade åt situationen! I falun var vi på Ur och penn som hade super rea på smycken! Jag köpte ett armband, ett halsband och ett par örhängen för 55 kronor! Malin köpte massor för 120 kronor! Snygga var de också!

Först halsbandet, sen armbanden och ett par röda örhängen!

När vi var färdiga med shopping och klockan började närma sig busstajm så gick vi tillbaka till stationen. Sen var det en och en halv timme på en guppig bussväg, sen var vi framme och Stefan Malin pappa väntade på oss!

Det var resan dit i stora drag, kommer att komma Edsbynuppdateringar lite då och då eftersom vi hann med mycket på en helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0