Powerwalk!

Nu har jag varit ute på en ordentlig långpromenad. Först gick jag och Algot mot villaområdet, följde någon cykelled där. Sen kom vi förbi Mimos pappas gata och fortsatte in i skogen och följde yttligare en led mot Alster. Det tog ett bra tag att gå den vägen, bilvägen jag brukar åka är inte lika lång, fast där ville jag inte gå :) Tillslut kom vi fram till Lantmännen där gick vi in och köpte lite hundgodis och vatten.
När vi skulle gå hem tog vi en annan väg, vi gick igenom Alsters herrgård.. Det är verkligen jätte vackert där! Sen gick vi till fågeltornet där jag brukar träna med Algot :) Vi kollade lite på korna och jag lät Algot vara lös på den vägen, inte en människa så långt man kunde se ;P
Sen kom vi fram till tågplatsen i Välsviken. Bara att fortsätta att vandra på, förbi Ica (fast på andra sidan) och sen genom tunneln och efter ca 10 minuter var vi hemma. Nu är jag helt färdig, svettig och trött men härligt det känns! Vi har gått snabbt med långa steg hela vägen så en ordentlig powerwalk var det, vi har gått över en mil i allafall.

Nu blir det att hoppa in i duschen, det behövs kan jag säga! ;P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0