Året som har gått!

Det är mycket som har hänt 2011, minns inte allt men det finns stunder som jag alltid kommer att minnas!
Skola och Jobb
Jag tog examen!
Efter 3,5 år tog jag examen som lärare på Karlstad universitet. Detta är en tid jag aldrig kommer att glömma!
Jag har fått med mig underbara vänner från denna tid, Helene, Linnea, Madde och Erika <3
Efter examen så fick jag efter några veckor ett jobb i Säffle. Här har jag fått lära mig otroligt mycket om mig själv och som pedagog! Inte nog med det så har jag träffat världens bästa personal!
Det är Marie, Katta, Annika, Sofia, Johanna och Jennie! Bättre finns inte!
Drömmen blev sann!
Familjen blev under 2011 större, jag och Erik bestämde oss för att skaffa hund. Jag såg Algot i en annons och blev förälskad direkt. Vi åkte ca 25 mil för att kolla på honom och självklart följde han med oss hem!
Sorg!
Tyvärr blev också familjen mindre detta år. Tingeling blev dålig och vi fick åka med henne till djursjukhuset, där fick vi reda på att hon hade cancer... Trodde aldrig att jag skulle kunna resa mig från det igen. Hon är fortfarande otroligt älskad och hon är saknad!
2011 var året jag förlorade en av mina största inspirations källor. Farmor var underbar, godhjärtad och världens bästa farmor. Mitt hjärta krossades när hon somnade in. Trodde aldrig att den dagen skulle komma men det gjorde den. Hon är nu en ängel, precis som hon var på jorden.
Hon finns alltid i mitt hjärta <3
..Vi möts igen..

Speciella tillfällen!
Det är inte bara hemska saker som har hänt, det finns tider av lycka. En utav dem är mina alla stunder med mina vänner. Som när jag fyllde år, då vi var ute på restaurang tillsammans. Jag var även i Kristinehamn och firade med min familj och med Linnea!
Halloween var spännande detta 2011, var tre olika fester, tre olika utklädnader ! Erik som tjej och jag som kille! Jag var även levande död på jobbet och en "fin" dam på Mimos fest!
Midsommar firade jag och Erik åt varsina håll. Han i Strömstad och jag i Skåre hos Ewe! Var en rolig sommarkväll men underbara männsikor!
Pappa har fyllt 60 år och mamma har även hon fyllt år. Detta firades med släkt och en kväll med mycket skratt när de drog fram hockeyspelet! haha det glömmer jag aldrig!
Vi har haft massor av tjejmiddagar, jag, Malin, Mimo, Sabina, Elin och Therese!
Julafton och julfirande!

Vi firade julhelgen på flera ställen. På fredagen var vi hos Eriks föräldrar, åt god mat och bytte julklappar. Vi spelade bingolotto, kort och frågesports spel :)

På julafton var vi i Kristinehamn och firade på dagen hos släkten. Senare på kvällen myste vi i familjen och massor av fina och värdefulla julklappar delades ut!
Kusinerna var samlade denna dag ! Mattias, Linnea, Elin, Jessi, Jag och Wilma!
Dagen efter julafton var det dags för utgång, Malin och Jessi följde med till Karlstad för att gå ut på Nöjesfabriken! Vi var hemma hos Ewe och Nike och det var en jätte roligt kväll!
Underbara syster!
Den sista julmiddagen firades tillsammans med Sabina, Stefan, Tommy, Mimo och MAlin. Det var våran kompis jul. Mycket god mat, trevligt sällskap och roliga spel! Vi hade alla köpt fina julklappar till varandra!

Sommar!

Sommaren var väldigt speciell, Erik jobbade i Strömstad med Therese och Mateuez, på den vägen fick jag nya goa vänner! Jag spenderade en liten del av sommaren i den underbara staden!
Det var även 5 år som firades för mig och Erik i Strömstad<3
Det har varit mycket detta år, många saker har ändrats. Mycket har varit hemskt men samtidigt mycket som varit underbart! Jag kommer säkert på 100 mer saker som har hänt men just nu nöjer jag mig med att dela med mig utav detta för er!
Hoppas ni kan se tillbaka på 2011 som ett bra år, med saker som har stärkt och saker som fått en att växa som människa!

Kommentarer
Postat av: Helene

Det har hunnit hända mycket! Vi har snart jobbat ett år, stått på egna ben och inte behövt lämna in en massa uppgifter. Sjukt.

Hoppas att din/er kväll blir kanon, jag hoppas att vi ses lite mer under 2012. Även om jag vet vart jag har dig :P Puss gumman!

2011-12-31 @ 17:51:20
URL: http://smultronblomster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0