En bra start på dagen

Eftersom jag har diabetes så har jag varit hos en dietist några gånger. Vi har pratat mycket om att tänka på frukosten. Jag hade innan väldigt svårt att få i mig frukost på morgonen eftersom jag började må illa. Kunde ta en hård macka och sen gå till skolan. Blev oftast väldigt trött på förmiddagen innan jag fick i mig lunch.

Nu har jag ändrat det och ätit en stadigare frukost på morgonen eftersom det är en av de viktigaste måltiderna. Så jag börjar varje dag med en talrik flingor eller musli med yougurt!


Detta är muslin jag äter eftersom den är osötad. Vill inte få i mig för mycket socker på morgonen eftersom det ökar mitt illamående. Detta är riktigt gott och ibland har jag russin eller banan i:)

eftersom jag är väldigt laktos känslig så köper jag alltid laktosfri youghurt. Har fastnat för denna, skogsbär som ger en god smak.


En god frukost som ger en bra start på dagen!



Vad äter du till frukost?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0