Diabetes, insulinpump?

Nu imorgon skall jag verkligen försöka börja att kolla sockret regelbundet och få ordning på det! Ska skicka in till min läkare så att hon kan bedömma om vi behöver ändra några doser! Jag vill verkligen få testa att ha en insulinpump men då MÅSTE man kolla sockret regelbundet. Jag ska göra det nu!

När man får insulinpump är man på sjukhuset på dagvård i ungefär en vecka för att ställa in doser och lära sig allt om hur de fungerar. Lite skrämande att ha en slang i magen hela tiden men då slipper jag ta massa sprutor varje dag. Just nu tar jag 5 sprutor om dagen. Har haft diabetes i 3 år i oktober och jag känner att jag måste ta mer ansvar och få det till en vardag. Tävlingen med Ewe känns som en bra grej, då fokuserar jag på att göra det av en annan andledning och då blir det mer roligt!

Jag hoppas att jag kommer lyckas, skulle vara perfekt om jag kunde få insulinpump till sommaren då jag kan vara där en hel vecka utan att missa något, men vi får se. Kan bli en lång process!



Någon som har något tips på en bra insulinpump?

Kommentarer
Postat av: m a t i l d a

svar; ja, bio är jättemysigt.

aha okej vilken tur :)

2010-05-09 @ 10:47:15
URL: http://sparklegirl.blogg.se/
Postat av: Virginia

Ååå tack! :D Ja det är så jobbigt att de får tovar så fort ;) Men rätt mysigt att borsta dem hihi

2010-05-09 @ 16:39:24
URL: http://viggin.blogg.se/
Postat av: pessie

kolla in min blogg, pessie är verkligen det nya namnet att komma ihåg ;)



kysssss

2010-05-09 @ 17:22:04
URL: http://pessie.blogg.se/
Postat av: Anna

tack för kommentaren :)

jag kan ju säga från min egna åsikt att min pump är det bäst som hjälpt mig med min diabetesvård. den är supper och man kan hålla blodsockret mycket lättare stabilt, så jag har nästan bara fördelar med det.



slangen vänjer man sig snabbt vid. kan göra lite ont när man bytter fäste till pumpen men annars är det inga problem. jag har min pump i byxfickan och har jag klänning så har jag en väska eller vad man ska säga som jag sätter på benet, väldigt smidigt. dom jag har möt som inte vet att jag har diabetes tror många gånger att det är en MP3 eller liknande.

vill man inte vissa att man har diabetes, ja då är pumpen en stor vän till en ;)



nu blev det en lång kommentar ;)

2010-05-09 @ 22:38:44
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0