Vetrinären

Idag så följde jag med och hjälpte Sabina med Klara och Tulo när de skulle till vetrinären. Tulo har haft ont i magen så de undersökte honom, så slank och fin sa de! Jag blev lite orolig när de sa att Klata behövde banta för då kommer de definitivt att säga det om Tingeling för hon är större än de andra två godingarna! Fast det får jag se nästa vecka, har beställt tid då hos en vetrinär för att kolla vikt, lungor och allt det där, en rutin kontroll. Jag kände att det kan vara skönt att göra!

Tulo och Klara var jätte duktiga, Klara låg still hela tiden och Tulo var nyfiken och kollade läget lite grann. Så vi åkte hem med katterna sen så skulle vi ta ett bajsprov (minns inte vad det hette i broshyren, men det var ett fint ord för bajs). Vi hade tur för Tulo bajsa nästan direkt, så då var det bara att sätta igång, självklart med handskar och en pinne att peta med. Sabina fick kvälningar ändå , hihi sen lämnade vi det i en kartong på posten ;)

Irriterar mig på dem som skaffar djur i allmänhet utan att vara beredd på att det kostar, ska man ha ett djur så ska den vara försäkrad, ska ha pengar om något oväntat händer, ska åka iväg och behanandla djuret så snart det finns tid! Annars finns det INGEN andledning till att ha djur, för det är vi som skall skydda dem, för de ger oss så mycket!


Kommentarer
Postat av: MESTELSAH

Hellå. Ville bara titta in och se hur du mår? :)

2010-04-06 @ 20:30:37
URL: http://mestelsah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0