det strömmade genom hela kroppen...

och det var inte på något positivt sätt alls... Har ju sovit dåligt (ja det är väl det minsta man kan säga) i snart en vecka nu. Jag somnar på kvällarna men vaknar hela tiden under natten. Känslorna då varierar, ibland måste jag väcka erik för att lugna ner mig. Men oftast klarar jag av det själv.. Inatt var det ingen ångest, dröm eller sånt som jag vaknade av. Kan ju ta det från början... Har varit på sjukhuset och mina morgonvärden var lite för låga men ändå ganska bra. Funderade på att sänka men jag skulle inte göra det.. Så inatt vaknade jag igen...
Hjärtat slog i 180 och
jag skakade som ett asplöv utan
att kunna styra det.
Huvudet var tungt och jag förstod ändå
vad som var fel.
Sockret låg på 2.0, jag blev snurrig
och svetten och värmen spred sig.
Jag kunde inte resa mig, utan fick ta mina krafter
till att väcka Erik.
Han vaknade på en gång
även om klockan var 4 på natten.
Han fick springa upp och hämta saker att äta,
det behövdes en hel del.
Det spirade i hela kroppen,
en konstig känsla
den gjorde ont på ett obehagligt sätt.
Genom hela kroppen,
speciellt i armarna och benen.
När det kändes bättre kunde
jag inte somna om igen......


Det var fruktansvärt obehagligt att vakna på det sättet men jag ska vara glad att jag vaknade. Jag skall också vara glad att jag har Erik som hjälper mig. Han är som en inställd bomb, han vaknar på en gång när han inser vad som är på gång. Jag somnade tillslut om och vaknade vid klockan 9 på morgonen och åt frukost, då låg jag på 15.9 vilket är högt, men det beror på rekylen (kroppen hjälper till att få upp sockret i efterhand) Så jag tog insulin och fortsatte att äta min frukost. Sen la jag mig och läste. Efter en stund började det igen, jag kände den där spirande känslan genom hela kroppen och blev snurrig, fick lägga mig ner kolla sockret 3.0 och återigen ropa på Erik. Nu är jag trött och hängig, är jobbigt när det blir såhär, blir frustrerad och ledsen... Jag hatar att inte kunna styra min egen kropp....

Kommentarer
Postat av: Emma

verkar som du har en svår diabetes? :( fy va jobbigt!!

2009-09-28 @ 16:20:54
URL: http://emmasimoonsen.blogg.se/
Postat av: Madde

Hoppas det snart blir bättre med allt. Jag saknar dig otroligt mycket ska du veta. Puss

2009-09-28 @ 18:12:10
Postat av: Anonym

men gumman, varför har du inte berättat något för mig!? Blir ju orolig för dig! :(

2009-09-28 @ 23:33:38
Postat av: Malin

Att jag inte har sagt något ? hehe till vem ???

2009-09-29 @ 09:48:52
URL: http://lillirose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0