Frisk?

Hur ska man börja se på sig själv som en frisk person? En person som lever utan att oroa sig för hur kroppen ska reagera på allt man gör? Hur ska man få psyket att bli lika starkt som det en gång var? Hur ska man kunna sova på nätterna när ingenting hjälper? Hur ska man orka upp på morgonen när natten består av alldeles för lite sömn? Hur ska man orka med det vanliga livet som susar förbi medan man står och trampar? Vad ska jag göra när jag känner mig brusten inifrån och ut? Vad ska jag säga när du frågar om det är bra? Ska jag berätta om allt som finns i mitt huvud, allt som är tungt? Kanske det bara är att svara med ett leende och ljuga för sina nära? Ska jag be om stöttning eller ska jag få den ändå? Ser du mig som jag är eller som du vill att jag ska vara? Som jag alltid har varit, en stark person, styrkan finns inte där på samma sätt men jag kämpar, varje dag är som en kamp... Ska allting jag kämpar med gå ned igen? Ska verkligen problemen behöva lägga sig på hög? Ska jag behöva höra kommentarer som jag inte orkar ta till mig?

ska det vara så?






And I was broken for a long time
But it's over now
Said I was broken for a long time
But it's over now
Said I was broken for a long time
But it's over now



Hoppas jag kan få säga de orden snart,





I am still broken
it is not over



Kommentarer
Postat av: brathen

gumman vet verkligen vad du går igenom å klart du ska vara den du är det är då du är den jag vill att du ska vara.... dig själv alltså..... vet precis vad du menar om typ allt du nämner... rekomenderar dig starkt att träffa någon utomstående att prata med... kurator på skolan kanske ? de gjorde jag... de va jättejobbigt att ta steget å börja, men sen när ja gjort de så gick ja dit allt i från 2-5 gånger i veckan i 1,5 år.... innan ja vewrkligen kunde börja leva på nytt.... dessutom tyckert ja definitivt att du ska vara ärlig å berätta för dina nära hur du mår... allt är så mycket bättre när man lättat på sitt hjärta. finns alltid för dig om du vill prata !. massa kramar

2009-10-08 @ 09:22:56
Postat av: Malin

Tack Brathen ! Jag går hos en kurator nu , en gång i veckan så jag får stöttning av henne. det är lite tufft nu och jag är ofta på sjukhuset och får hjälp därifrån, nästa vecka ska jag dit fyra dagar och träffa en grupp. Hoppas att du mår bra och samma sak till dig, finns här också! Kram Malin :)

2009-10-08 @ 10:51:19
URL: http://lillirose.blogg.se/
Postat av: Madde

Vännen.. vänner finns där för dig i medgångar och motgångar, finns de inte där då så kan man börja fundera på om det är ens vänner. Om man fårgar hur det är, öppnar man upp för att veta hur det egentligen är. Behöver du öppna dig och berätta allt som du känner så finns jag här. Du vet att jag har haft många motgångar, men än vet du inte allt om mig heller.. Men jag vill gärna hjälpa dig när du har det tungt, kanske får du det inte lättare, men du vet ändå att du har än vän som kan hjälpa dig, iallafall lyssna och krama på dig. en stooooor kram

2009-10-08 @ 10:52:38
Postat av: Madde

Vi tänkte att det vore bra om vi går ut lite innan 23 så man får halva priset på entren. Så om vi kommer vid kanske 17, hur låter det ? VI har inga planer för lördagen så vi kan komma tidigare leler senare om ni vill det. Puss

2009-10-08 @ 12:27:12
Postat av: Madde

Har du några av dessa böcker kvar från bus kursen? Utstött - en bok om mobbning.



När omsorgen sviktar.



Jarrick, A. & Josephson, O. Från tanke till text.



Avsikt att förinta .



Uppsatshandboken. ?

2009-10-08 @ 12:28:42
Postat av: Madde

Hej. Nej tyvärr jag har jag inga böcker kvar från svenska. Låna de mesta på bibblan eller av carro.. Kram

2009-10-08 @ 13:54:48
Postat av: Amy

Du måste nog försöka se det mer positiva i livet. Du har folk runt om kring dig som älskar dig. Sträck på dig, var stark, du klarar detta. Låter skit att säga detta, men var glad att du inte har fått cancer eller förlorat den du älskar, för det, kan jag säga, är det värsta som man kan vara med om. Det som inte dödar dig gör dig starkare. Se så, skärp dig och kämpa! Om inte för din egen skull, så för din älskades skull.

2009-10-08 @ 16:36:46
Postat av: brathen

ok mm det är verkligen tufft framför allt i början men kan inte lova att de blir bättre men förhoppningsvis blir de bättre med tiden. de blev de för mig å hoppa s verkligen de blir de för dig med. att träffa andra med samma problem är också en väldigt bra sak... så hoppas allt löser sig kram

2009-10-08 @ 22:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0