Stan ..

Haha inte ovanligt att jag åker dit ;) Min Kusin Elin ringde och hon hade en ledig dag och frågade ifall vi kunde ses och det ville jag ;) Så jag ska in i duschen snart direkt efter att jag pratat med Sabina! Det skall bli roligt att träffa Elin och se om jag hittar några ramar till Scrap booking grejerna , jag hoppas på det !! ;) men det är svårt eftersom de är kvadratformade ! Ska ta med mig kameran till stan så att jag kan bjuda på lite bilder sen ;) 

Hittade också lite GI recept på våfflor! 

Goda våfflor med lågt GI som du kan äta med gott samvete. Receptet innehåller fullkornsvetemjöl istället för vanligt vetemjöl samt flytande margarin som innehåller låg andel mättat fett. Äggen innehåller protein. Våfflorna serveras sedan med färska bär som sänker GI och är dessutom jättegott!

Klocka Tid: 30 minuter

Muffins ca 12 laggar

Du behöver:

Servering:


Blanda fullkornsvetemjöl, salt och bakpulver.

Rör ihop med ca hälften av mjölken och rör till en jämn smet. Vispa därefter ned resten av mjölken.

Vispa ned äggen. Vispa ihop med det flytande margarinet eller smöret.

Värm våffeljärnet. Pensla laggen noggrant med flytande margarin eller smör innan du gräddar första våfflan. Sedan ska den inte behöva smörjas mer.

 

Häll på 0,75 - 1 dl smet och bred ut smeten lite grann. Grädda våfflorna tills de blir gulbruna. Det brukar ta 1-2 minuter med mitt våffeljärn.

 

Låt våfflorna svalna på galler om du inte äter upp dem direkt. (Du bör inte lägga dem i en hög på en tallrik för då försvinner frasigheten och de blir mjuka och sladdriga.)

 

Servera med vispad grädde och färska bär. Vill du ha mera sött kan man strö över lite fruktsocker eller råsocker.

 

http://www.recepten.se/recept/vaafflor_gi.html

 

Detta är ett jätte bra recept för mig eftersom våfflor kräver mycket mer insulin, jag måste ta mer insulin till våfflor än till snabbmat. Så jag tycker att det ska bli roligt att testa dessa våfflor , de ser mumsiga ut! 

 

gi våfflor recept

http://www.recepten.se/recept/vaafflor_gi.html


Kommentarer
Postat av: natta

Nu har du chans att vinna ett utav de populäraste och senaste smycket hos smycken by me - ett rosett armband, kika gärna in i bloggen om det låter lockande. PussKram



2009-07-27 @ 13:19:09
URL: http://natalies.se
Postat av: Anonym

hoppas du får en fin dag sötnos=) kramar

2009-07-27 @ 14:40:16
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0