"Små bra grejer" tänkvärda...

Kollade i min gamla bok där jag skrivit ner en massa saker jah tagit från låtar och olika ställen jag hittat dem! Jag tycker att de är bra saker att fundera över. Ska skriva efter hur jag tolkar dem och sen skulle jag vilja att nån kanske om ni vill tolkar en själv, skulle vara så intressant att läsa:) 

1. Jag stannar upp, tårarna rinner, vänder mig om och torkar mina kinder. 

För mig handlar denna om att gå vidare, att torka sina kinder , att släppa taget om det dåliga och fokusera på det positiva, det känns starkt på något sätt. 

2. Om du bara ljuger, hur ska jag veta vem du är. 

Jag tycker att det är så sant, för om en person ljuger så är det ju inte ens rätta jag. Att leva genom en lögn så är ju inte verkligheten sann. 

3. Det finns en värld men inte för oss två. 

För mig handlar denna om ett förhållande , vilket som helst mellan vänner, kärleken. Att vilja ha en person så mycket men att det inte fungerar. Att man kämpar men kommer ingen vart och sedan acceptera att det inte går...

4. jag ser mörkret falla över mitt liv, letar efter ljuset men famlar i mörkret tomhänt. Jag har ingen ork att försöka men jag måste ändå. 

Att något hemskt har hänt och allt är hopplöst men det är värt att kämpa för ljuset (lyckan) som vi ofta söker. Hoppet är ju det sista som lämnar människan. 


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lämna gärna ett fotavtryck!!! :)





Kommentarer
Postat av: Jeanette

Svar: ja :) Och det blir bättre nu när vi ska utbilda en diabeteshund :D

2009-07-30 @ 22:56:57
URL: http://blacktosvart.blogg.se/
Postat av: pian

Hejsan! Jag är med i en fototävling och skulle bli glad om du ville rösta på min bild, självklart kan du rösta på alla andra bilder. Hoppas du hjälper mig! Kramar från Pian http://www.svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=823&image_id=2636

2009-07-30 @ 23:03:43
URL: http://ruweni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0