Home sweet home

Brukar men inte säga det ? haha varit borta hela dagen så det var skönt att komma in i lägenheten och se två vackra ansikten som tittade på en när man kom in :) (scilla och Tingeling alltså) Dagen har varit låång men rolig ! har spenderats med kära vänner. Har varit lite olika sysslor men allt har varit kul ! ;) Hur har er dag varit ??? 

Det började med att jag YRDE runt i lägenheten som en tok för att hinna bli färdig så att jag kunde åka med bussen tio i två till stan! Pratade med Ewe i telefonen och försökte föna håret samtidigt, tillsist var jag tvungen att säga att hon skulle vänta lite så att jag skulle bli färdig någon gång ! Så det blev jag , tur var väl det! Sen när jag skulle dra på mig en liten lätt sminkning innehållande, Foundation , ögonvrynspenna ( Mina syns nästan inte annars) och mascara! Ja då spillde jag foundation över de röda byxorna jag hade tänkt att ha på mig! Jag som tyckte att det var roligt att ha dem för de har hängt längst in i garderoben så jag hittade dem idag! Men nej då, var bara att springa och hämta ett par andra och slänga de röda i tvätten! Mitt i all stress skriver Mimo ;) Pratade ft i telefonen så jag kunde inte svara men hon var sugen på en stadsrunda och frågade om hon kunde hänga på ! Självklart det :) Var så trevligt så, tog min väska slängde i alla saker och gick till bussen, där satt jag och väntade i 7 minuter eller något ;P Mimo satt redan på bussen så jag satte mig vid henne så åkte vi ner och mötte Elin :) 

Sen blev det många affärer och "en liten besvikelse".... Mimos skulle äta en speciell super , dunder go räkmacka men den var slut så hon sket i det! Då dög inget annat, det är irriterande det när man är sugen på något och inte kan få det!! Någon som kännt samma sak? ;P Sen kollade på Gina Tricot, Mimo hittade en jätte fin guldig klänning! Elin och jag hittade ingenting där.. Sen kollade vi på Vila , inget för någon av oss. Vi hann med lite skoaffärer, no luck! Tillslut gick vi till Cubus där jag hade turen att hitta solbrillor för 30 kronor, lätt värda pengarna alltså och två nagelack (självklart ett rött och sen ett jag kan använda som underlag till franskmanikyr) Mimo hittade två vita längre linnen, väldigt häftiga :) 

Vad tycks ? 

Jag kom på som tur var när vi var på stan att jag skulle köpa något till henne jag är kontaktperson åt, hon fyller år på Torsdag men då kan jag inte hälsa på henne! Ska till sjukhuset då och träffa min läkare, ska skriva jordens lista om vad jag skall tänka på när jag åker utomlands medtanke på diabetesen. Någon som har några råd allmänt innan jag skall åka? Har fått en lista av sabina men alltid bra att veta för mycket än för lite !! Så nu hamnade jag på ett annat spår här kände jag.. Jag ska till min C (hon jag är kontaktperson åt) på onsdag itället. Så jag köpte två paket till henne och lite kakor som jag ska bjuda på ! Hoppas att hon kommer att bli glad !! Efter det på onsdag ska jag träffa J , en 14 årig kille jag är kontaktperson åt ;) Vi var inne på H&M också och kollade lite, hade världens tur, just den mascaran jag alltid har var nedsatt i pris var skönt ! (sånt betyder mycket när man är student) 

Mimos sprang iväg till solariet och jag och elin gick och "fika", haha vet inte om man kan kalla det en vanlig fika riktigt, en nyttig diabetes fika var det ! Satt precis vid fönstren vid duvan huset , var väldigt fint där! 
Elin, underbara kusinen min ! 
Jag med mitt röda fina äpple ! ;) 



Just nu värker magen och jag är helt slut ! Ska berätta om våran tur till Willys sen, just nu ska jag kolla hur det går för mina mindre tinade kräftor! Jag vill kunna äta dem idag!!!! 

Kommentarer
Postat av: Mimo

Åååh kräftor!!!! Vi måste ha en mini kräftskiva någon dag, du, jag, Erik och Tommy, för Tommy tror att han inte gillar kräftor, men vi ska binda fast honom och köra ner i halsen på honom!

2009-07-27 @ 21:26:50
URL: http://mimosplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0