Hemma från kattsjukhuset !!

Usch vilka jobbiga timmar ! Men tur att vi åkte in på en gång i allafall. Vi packade in Scillas kanin gosedjur i katttransporten och tog på henne sin lilla sele! Både hon och Tingeling blev oroliga, de brukar aldrig vara ifrån varandra. Och de kände väl på vår energi att inte allt stod rätt till! Sen åkte vi och Scilla jamade lite på vägen dit.. Sen lugnade hon ned sig! När vi kom dit anmälde vi oss i kassan och vi väntade i ungefär 20 minuter, sen kom en sköterska och kollade på klon och på Scilla. Sen väntade vi lite till och tillslut fick vi komma in. 

De började med att väga henne , 4,85 eller något sådant så vi har en stor dam, men de sa inget om att hon var överviktig i allafall, hon sa typ bara bra ! Sen kom vetrinären och kollade ögon, öron och hjärtat allt såg fint ut ! ;) Men klon såg inte lika bra ut, den hade gått sönder ända upp så de fick operera klon sa hon, de skulle ta bort allt ! Jaha , så vi fick vänta ett bra tag till och jag hade scilla i mina armar hela tiden , hon var orolig liten bebis! Sen kom sköterskan in igen med en mindre trevlig spruta, då gav de henne lugnande medel i nacken. Hon var jätte duktig men det gjorde on för hon backade och försökte slingra sig ur. Sen bara låg hon efter några minuter... kunde inte få kontakr med henne alls. 

Här är våran duktiga tjej innan vi skall åka till djursjukhuset! 
Här har non precis fått sprutan, hon vill net till kattburen, men det fick hon ju inte strax efter så spydde min ölskling , de berättade att katter brukar göra det av medicinen!! 
Nu börjar hon bli trött... Det syns på henne, jag stod och klappade henne hela tiden! 



Nu var hon helt borta , hon reagerade inte på någonting! Var jätte jobbigt att se henne så hjälplös, var med gråten i halsen jag stod och klappade henne !



Pluttan, sen kom läkaren och gav henne en spruta i benet, Detta var en narkosspruta, för att hon inte skulle känna smärtan! Sen bärde de iväg henne och vi fick gå till väntrummet, det var en lång timme vi satt där, fast det drog nog över med 20 minuter men det kändes som en hel dag!! Hon kom ut med en strut eller vad man kallar det runt halsen och ett gult bandage! Hon var så trött, det är hon fortfarande!


Här ligger en minst sagt groggy kisse påväg hem i bilen!



När vi kom hem var det precis som vi trodde , Tingeling vakade över henne ! Vilka vänner ! Hon slickade henne i ansiktet och lämnar inte Scillas sida! Underbara <3
Började gråta igen nu när scilla kravlade sig ur buren och sedan försökte gå, hon kunde inte röra sig! Jag är nog ganska känslig men jag älskar verkligen tjejerma och det var jobbigt att se , när hon inte kunde röra sig fast hon ville ! Just nu ligger hon och sover! Tingeling ligger bakom henne och vaktar!



Nu ska hon få sova en stund, det var gulligt bandage i allafall, om Tingeling slickar på såret eller Scilla har ont så skulle vi köpa en barnstrumpa i bomull iställer efter imorgon! Då kunde det andas ! Nu ska jag sätta mig och vila ut lite, vi hörs sen!

Har ni haft en bra dag??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Hur gick det? Hoppas det gick bra i alla fall ;)

2009-07-28 @ 19:37:12
URL: http://loovesitis.blogg.se/
Postat av: Linda - det handlar om helheten!

ursch jag tycker det är så hemskt att se djur sjuka, eller hos vetrinärer.. jag vet inte, men även fast jag vet att det är för djurets bästa, eller att dem blir bra, så är det lika hemskt. jag kan absolut inte se djur dåliga, så jag bläddrade snabbt förbi ditt inlägg, förlåt. =)



jag tycker din blogg är intressant, för jag tror vi befinner oss i liknande livssituationer. du med diabetes, jag med reumatism, wiplasch o fibromyalgi.

2009-07-28 @ 19:37:40
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/
Postat av: Madelen

Det är ju klart man inte kan göra något mer än att försöka. Självklart följer jag din om du följer min =)

2009-07-28 @ 21:11:25
URL: http://svardiabetesochjag.blogg.se/
Postat av: Linda - det handlar om helheten!

jodå min dag har vart rätt bra.. lite värk o så, men annars helt okej. kramar

2009-07-28 @ 21:19:59
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/
Postat av: S A N D R A T J U L I N S

ååh stackarn hoppas hon blir bättre =)



Alla har vi varit små.. kan du se vilka kändisar det är? =) http://sandratjulins.blogg.se/2009/july/alla-har-vi-varit-sma.html#comment

2009-07-28 @ 21:23:33
Postat av: Mimo

Ojojoj förstår att det varit en turbulent dag, stackars Scilla, och stackars dig :-( Inte kul när någon/något man tycker om mår dåligt. Jag håller tummarna för er, som alltid, och tror och hoppas att det kommer att bli jättebra :-) Kram!

2009-07-29 @ 00:11:02
URL: http://mimosplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0