Woho vilken underbar dag det var igår !!

Vid halv ett mötte jag upp Malin på stan, här skulle det göras en makeover hehe ;) Och vad det regnade fyyy bubblan alltså ! Inte trevligt alls, så jag fann Malin stå under ett litet tak sen sprang vi (eller ja små joggade/gick fort) till mitt i city , där kollade vi på bh, eller Malin gjorde det, hittade en fin rosa men den fanns inte i hennes storlek! Men det blev en fin vit istället! Sen bar det av till frisören, där ringde Sabina och frågade om vi alla tre skulle luncha, jag hade ju redan ätit men Malin var hungrig ;) Så hon kom till frisören men där fick vi sitta ett tag för lång tid tog det hehe , var väl därifrån vid halv tre, vi hade räknat med halv två , två. Men men det var kul att se skillnaden! 
Innan hon klippte sig! 
Och under processens gång ;) 
Så blev frisyren när hon var färdig, skit häftig och snygg! Läcker gumman ! ;) 

Efter det gick vi och käkade på Burger King (inte jag som sagt) Sabina var vrål hungrig så att det var tur att hon fick mat i sig, annars kommer hornen fram haha !! ;) 
Efter det släpade vi iväg Malin , hon SKULLE ta hål i öronen, hat tjatat om det i flera år och två dagar innan vi bestämde att vi skulle ner till stan skrev hon att hon ville att jag skulle följa med ner när hon gjorde det! Nervös kan man väl säga att hon va , väldigt, men hon var såå duktig så! Tog hål i båda öronen och snyggt blev det! 
Pepptalk innan det ska ske! funkade bra !! ;) 

Sen gick vi på stan, haha var en ganska rolig grej , vi var inne på boulevard (stavning?) och då slog jag in paket med Malins hjälp (hon slog in mest! ) Sabina gick och strosade på annat håll , tänkte inte mer på det! Sen sa malin att hon ville gå ut, visst det kan vi ju göra , så jag ropade på sabina men hon skulle komma snart! Så vi gick ut och väntade. Sen skulle vi gå till bh. affären igen och malin provade och grejade där inne, måste säga att det var dyra grejer men jävlar vad bra de verkade va. I allafall jag skulle sätta mig och sabina hade sina grejer där, sin buolevard påse blandannat ;) När jag skulle lyfta ner grejerna så ryckte hon i från mig påsen, jag liksom bara , vad gör du ? 
Sen syndes det på hele hennes uttryck att det var något, jo jag fattade , jag fyller på torsdag och det var därför jag inte fick kolla i påsen haha , där fick jag dig ;) Sen fick jag veta att de gjort upp att Malin skulle ta med mig ut!! Ur gulligt !! <3

Sen sprang vi runt i fler affärer och jag hittade en ljus blå hello kitty barn strumpa till Scilla, hon har varit på tassen!! Blev lite irriterad för det fanns INGA röda barnstrumpor där jag var inne, förstår inte varför allting måste vara gulligull??? jaja , sljublåa blev det i allafall! Det funkar bra på gumman ;) Sen blev det snabbt hem och göra sig iordning, usch var stressigt det blev alltså! Jag sprang runt som en hungrig pajas som inte visste in eller ut ! Men jag hann och sen åkte vi ner till stan med Mimo och Tommy ;);) 

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack älskling för en underbar dag tillsammans med dig!

2009-08-01 @ 16:22:16
URL: http://talulah.blogg.se/
Postat av: Josse

Hej, blev också jätte glad då du svarade, Förlåt för det tagit mig 3 dagar och pyssla ihop ett svar men har varit i stugan så har inte kunnat kolla bloggen :/ För mig har det krånglat med höga värden, Dom har legat på 17-21 i ½års tid vilket inte alls är bra.



Jag ska kolla på ditt arkiv om din sjukhus vistelse ;) Alltid roligt och höra hur andra har det med sin diabetes, ibland när man inte har kontakt med andra som har diabetes känns det som att allt är svårast för en sj, du förstår säkert hur jag menar? Man kan ju behöva få höra hur andra har det J Drf är jag jätte glad jag hittade din blogg, Har ny blogg nu http://tatto.devote.se så skicka en komentar dit om du svarar ? J sen är min msn jossebarraquda[email protected] så kanske vi kan hålla kontakten? J



När jag har högt socker blir jag ofta illamående, jätte trött och hängig och sur, samma som dig: lätt arg och ledsen för nästan ingenting, De där med att du blir yr då du reser dig upp? När vi nu fått ordning på mitt höga socker, nu ligger det mellan 8-5 dagligen! (Y) men vägen från ex 19 som det ofta var till mitt normala socker var en ren plåga! Mitt sommarlov förstördes men är iaf glad sockret ligger bra, När vi ändrade insulinet den 11/6-09 så att det skulle gå ner började jag bli helt konstig, Jag kännde mig som ”borta” på ngt sätt, att man gick i sömnen och känns som man ska svimma, och jag blir hyper rädd när det blir så .. håller ännu på lite så att de känns som man går i sömnen/är borta och ska svimma även om jag vet de inte händer ngt, vi har ju pratat med min diabetes älkare som sa det är för att vi justerat sockret men blir iaf väldans rädd, ngt du råkat ut för? Känner det ganska lätt om det är ”mkt” folk runt om mig.



Jo det där med att få sockret att gå ner igen känner jag igen, det är inte det lättaste för mig heller .. kan ta ett bra tag och få det att gå ner :/



Jag brukar bli hungrig,illamående, skakig, ont i huvudet, alldeles blek i ansiktet, orkeslös och kallsvettig då jag blir låg, Även om jag blir låg på natten vaknar jag rätt fort, brukar vakna vid 4,7 (kanske inte ”jätte låg” men låg så jag bhr äta iaf då jag ska sova vidare sen) men sen tar jag ex 1 druvsocker och äter mackor med pålägg och dricker mjölk brukar det bli bra rätt fort för det mesta, 1 gång fick jag hålla på äta under 1 hel timme, 4 gånger under 1 timme då socket inte ville gå upp, det gick bara ner :/



Jag har haft 1,5 i sockervärde en gång, det var rejält läskigt, skakade så jag knappt kunde sätta druvsocker i munnen lr dricka så behövde hjälp att hålla glaset eftersom det skakade så mkt L

Då var jag rädd att jag skulle svimma kan jag tala om!

Sen har jag haft 29 i socker efter det jag åkte in, hemma förra året i februari, riktigt vrf vet jag inte men tror det var ngt fel på mitt insulin för då vi bytte ampull så fixade det sig senare.



Jo hoppas vi kan hålla kontakten, jossebarraquda[email protected] ( http://tatto.devote.se )

Kram Josefin :)

2009-08-02 @ 15:31:42
URL: http://josefinstromberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0