Rädda eller bli räddad?

Som jag har skrivit tidigare så har jag kommit in väldigt i Twilight, fjärde gången idag som jag såg den. Ser alltid nya saker, tänker andra tankar, upptäcker saker som jag kan relatera till verkliga livet. Filmen handlar ju om kärlek , farlig kärlek men dock så stark så att hjärtat stannar när man kollar på filmen. Äkta kärlek helt enkelt. Efter att jag, E och S hade sett filmen pratade vi om Edward Cullen (som han heter i filmen) och hur han älskade Bella så otroligt och gjorde allt för att skydda henne, för att finnas där. Är det därför man fastnar så i såna filmer? För att man själv vill bli räddad? För att man vill ha någon stark vid ens sida, att man litar på någon fast men inte borde. Edward är ju vampyr och törstar efter blod, speciellt Bellas är lockande. Ett farligt begär, kan man relatera det till verkliga livet? Det tror jag att man kan , alla människor är olika , alla har behov, kan man lita på den man älskar? kan den lita tillbaka? Det vackraste i filmen är att Bella litar på honom utan att blinka. Det fastnade jag för, han är inte som andra, han är byggd för att döda, men hon litar på att han aldrig ska göra henne illa. Att han kan sluta. trust, varför är det så svårt att lita? Pågrund av att människor tidigare i livet har tagit ifrån en tilliten? För att man har fått en kniv i ryggen av någon som man älskat? 

Jag tror på äkta kärlek som i filmen. Jag tror på att det finns människor som alltid finns där och aldrig vänder ryggen. Som älskar en som just den man är. Som stöttar och aldrig har en tanke att såra en. En person som skulle göra allt för att göra en trygg och få bort sin kärleks smärta, att rädda den. Jag tror att alla som blir räddade måste också kunna rädda. Det måste vara ovillkorslöst, det måste komma från båda. 

Jag har min egen "Edward Cullen", då menar jag någon som älskar mig villkorslöst och som alltid försöker rädda mig från allt ont, som alltid stöttar och gör allt. Det är nog det jag insett av denna filmen, är nog därför jag älskar den så mycket. Den påminner mig om kärleken, jag vill inte bara bli räddad, E jag räddar dig när du än behöver det! Är så många gånger jag inte skulle lyckas utan honom, utan hans stöttning! Han har räddat mig när mitt liv var i fara en gång, jag älskar honom och litar på honom utan att ens blinka. 


Kommentarer
Postat av: Mimo

Ja men visst är det härligt med musik på dasset :-D Jag satt på toa och Tommy var DJ, hahaha. Höll på att skratta ihjäl mig.



Fina inlägg också, jag tror definitivt på kärleken och du och Erik har något så speciellt att det riktigt lyser om er som en aura emellanåt. Det är vackert, det är ljuvt, det är äkta kärlek.

2009-08-03 @ 23:00:51
URL: http://mimosplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0