LIES ?!

Varför ljuger alla människor någon gång i sitt liv ? är det för att skydda någon ? är det en såkallad vitlögn som man inte räknar som en riktig lögn ? varför ljuger människor , ja kanske för att de döljer saker ingen annan bör veta?  Men vad händer om personen som får veta sanningen , den som trott på lögnen , blir det inte värre då ? sårar det inte mer att ha trott på en lögn sedan fått höra sanningen .... det kan vara så små saker , en ful tröja ? att påstå att allt är bra ? att hitta på andledningar för att slippa följa med ? vem vet ... 

men jag tror att många personer inte vågar säga sanningen , kanske för att de är rädda för vad som händer efter ? eller så sårar sanningen personen i fråga mer än lögnen... att blunda och inte vilja se ... jag har varit rädd för sanningen , jag är det fortfarande ... då känns det lättare att ljuga för sig själv och trycka det andra åt sidan... det finns bara en sak att hoppas på , att lögnen inte växer sig större och äter upp en inne från... , 




(vilka tankar va? , ibland har jag inget bättre för mig än att tänka på sånna här saker haha) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0