Vad skulle jag göra utan dessa??

Det har jag inget svar på.... De betyder allt för mycket. Katterna och Algot har blivit kompisar, visst på väldigt olika nivåer. Tingeling har accepterat honom i allafall ;P Träningen med Algot går verkligen framåt. Är roligt att se vår utveckling tillsammans, det är de små sakerna som märks. Han lyssnar när jag ropar, vi har börjat med fot, han har blivit betydligt bättre på stanna!! Nej det är verkligen super skoj.
Vi har börjat hoppa hinder nu också, han börjar lära sig kommandot "hopp" och förstår direkt vad jag vill att han ska göra!


Min söta lilla kille!

Dollar, min andra (lite större) goa kille.

Scilla, husets lilla prinsessa, nu är hon mycket bättre. Pälsen har börjat växa ut och såren är i princip helt borta! känns underbart!!

Sist men inte minst, Tingeling drottningen i huset. När det kommer till djuren så är det hon som bestämmer. Scilla är den hon är närmast och snällast mot!

De är roliga, så många olika personligheter!
Här kommer några exempel på deras egenheter:

Algot: Han rusar runt i lägenheten och leker med Dollar. Men när vi varit på en promenad och Tingeling ligger ivägen så går han inte förbi. Han stannar för att pipa lite, för att vi ska "hämta" honom. Så han är tuff annars men när Tingeling kommer är han väldigt, väldigt feg....

Dollar: Varje kväll när vi har gått och lagt oss blir Dollar bajsnödig, han går in på dass och gör sina behov. Fast innan det jamar han högt och tydligt ungefär 5 gånger för att berätta för oss att nu ska jag på toa!

Scilla: Scilla är en fin dam, när vi är ute i koppel så drar hon sig hela tiden mot asfalten. I gräset är det för smutsigt och ibland till och med blött. Det kan hon inte gå på ;P

Tingeling: När Tingeling är hungrig siktar hon in sig på mig. Är matskålen tom eller om någon av katterna ligger ivägen där hon ska hoppa upp så kommer hon till mig. Detta händer alltid på natten, hon hoppar upp i sängen, pussar försiktigt på mig, när jag då inte vaknar börjar hon nafsa. En gång nafsa hon mig på rumpan, inte trevligt att vakna av!

Gör era djur några roliga saker eller har speciella beetender???
Skriv gärna! :)

Min systers Katt Meduza kan sitt och tass innan hon får en godis. Väldigt otroligt tycker jag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0