Lördaaa

Haha, det brukar vara en sån där wow vilken rolig dag, jag är ledig woho, men nehe! Jag måste städa och framför allt plugga! Jag hann inte det i går eller torsdags så jag måste verkligen ta tag i det nu, men BLÄ vad tråkigt ;P Haha men alltid skönt att få det gjort, ska skriva om material och liknande så det känns inte så dumt.

Ja just det, har ni sett en Geobräda? Går att arbeta med i skolan men Helene kom på en smart grej, om man gör en större sån och fäster snoddar så blir det skit snyggt, ett riktigt konstverk!
Här har vi gjort i skolan:


Det ser nästan ut som en fjäril. Här arbetade vi med spegelvänt.

Det går verkligen att utan att tänka på det, få fina figurer och former. :)


Jag anser att Geobrädan är ett bra material och konkret för eleverna att arbeta med. De kan lägga olika geometriska former som, Kvadrat, pentagon, trianglar osv.

( En likbent triangel och en liksidigtriangel)


Kommentarer
Postat av: Virginia

Hihi vilka coola! Den ena ser verkligen ut som en fjäril! :D Ha en bra lördag!

2010-05-08 @ 09:42:13
URL: http://viggin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0