Svårt att förstå för andra.

Det handlar om detta med energi och hur den tar slut fort. Min energi tar slut väldigt fort. Får ofta kommentarer om att "det är ju en rolig grej"
"Jag jobbar också och är sliten"
Osv..
Tyvärr är det så i mitt liv just nu att jag inte orkar för många olika saker, då stänger jag av och får ångestladdade känslor inför det som ska göras. Det kan va att ta en fika, kalas eller något annat som jag tycker är roligt! Som idag har vi varit på Whippetrace några timmar och jag behövde ladda batterierna efter det. Det va jätte roligt men en aktivitet tar mycket energi och jag gick hem för att vila.
Igår pratade jag med Erik om just detta, ja några tårar föll. Det är frustrerande, jobbigt och ledsamt att jag VILL så mycket men orkar så lite. Finns folk jag beundrar som hittar på roliga saker efter jobbet, fortsätter med aktivitet efter aktivitet. Jag fixade det förut men inte längre och det är som en smäll i magen.
 
Jag kanske ser frisk ut i andras ögon, det gör man oftast men jag är inte det. Jag är inte dödsjuk heller men jag har saker som gör att jag måste anpassa mitt liv, vare sig jag vill eller inte. Jag går framåt hela tiden och då gör det ont när jag inte klarar det jag vill! Jag måste lära mig att prioritera, ACCEPTERA och inse att just nu är livet såhär. Jag vet att jag aldrig kommer att bli fri från de saker som jag bär på men en dag blir det kanske lättare att hantera dem. Så jag ber er lämna inte min sida för att jag inte orkar, för att jag inte är så jag var förr, att jag inte alltid svarar eller kan ställa upp på det sättet jag kunde förr. Jag skulle gå igenom eld för mina vänner och familj men ibland måste jag spara på lågan. Det finns de som inte längre är vid min sida för att jag inte orkade stötta, hjälpa och finnas där hela tiden, det sårar när det va då jag hade behövt dem som mest. Idag behöver jag dem inte för jag har sett vilka som verkligen finns där och respekterar den jag är, med och utan brister <3
 
Mina prinsar <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0