Mycket har vi hunnit med!

Freestylelägret var verkligen jättebra! Lärde mig mycket nytt både om mig själv och Jax. Nu vet jag vad vi måste jobba på för att komma ut och tävla. Det är att träna utan belöning på "banan" , att han får det efteråt. En av dagarna va riktigt jobbiga, vi skulle köra en bana utan belöning och jax va i en annan värld!!
Han lyssnade inte alls, sprang iväg och hittade på massa egna saker. Va en hemsk känsla speciellt eftersom han aldrig gjort så innan.
Det va fruktansvärt jobbigt och med min ångest brast det efteråt. Jag ville bara ta mina grejer och åka därifrån.. Ge upp! Det gjorde jag dock inte, jag körde igen men inga andra hundar ute, det gick bättre men lååångt ifrån bra. Han va disträ men kom tillbaka till mig.. Ojoj vad jag kämpade!!
När jag tänker tillbaka på helgen gör jag det med positivitet, fast det va jobbigt!
Uppvisning av program, har nu bytt riktning och har inte något färdigt ännu.
Jag är stolt över att jag kämpade för detta va otroligt givande för både mig och Jax!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0