Veterinär besök!

Nu har jag och Algot varit på djursjukhuset. Algot hatar verkligen att vara där.. sitter och skakar .. han vill bara fly. Igår va det värre för han satte in bromsen rejält när vi skulle in. Tur att han är liten så jag kunde bära in honom.
När vi var där inne svarade jag på massa frågor innan veteriären kom. Algots mage har blivit bättre at det nya fodret så det är skönt!
Detta kom vi fram till:
- Hans steg är väldigt bra för att vara en liten hund, han trippar inte fram utan tar ut steget bra.
- Han va inte lika öm i ländryggen
- Smärtan va starkast i bakbenen och höfterna.
Hans smärta beror inte på en sträckning eller problem på det sättet utan det är större men vi vet inte exakt vad det är som gör att han inte är bra. Vi tog nya blodprov och jag håller tummarna för att de ska vara bra!!!
Hoppas vi får svar denna vecka!
Såhär kommer vi lägga upp utredningen:
- Blodprov
-Röntgen om en månad
- Öka promenaderna med 5 min långsamt.
- Ge honom en ny medicin.
Jag vet att denna väg är lång och detta är bara början men det känns inte lika hopplöst som innan. Så jag hoppas av hela mitt hjärta att vi kan hjälpa honom <3<3<3<3
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Dessa älskade djur tänk om vi på riktigt kunde veta hur de mår. Vi skall till veterinären i morgon ett besök jag både vill och inte vill gå på - jag vet redan vad han skall säga känns det som och jag vill inte höra. Jag håller tummarna för er att proverna är ua och att medicinen har den effekt som ni önskar.

2016-01-20 @ 12:02:55
URL: http://www.flatteliv.se
Postat av: Malin

Hur går det för er med rehabiliteringen ? Hoppas att inget trist har hänt // Malin

2016-04-07 @ 11:40:55
URL: http://www.flatteliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0