Fruktansvärt jobbigt!

Nu börjar känna att både ångesten och oron växer över Algot. Jag är så fruktanvärt rädd och jag känner mig hjälplös.. Jag vill inget annat än att han blir bra! Det är så mycket som är fel just nu och jag vill bara att det blir den 19 så vi kan åka in igen.
Jag skrev tidigare att han ömmade längst upp i ryggen men det är inte det som är i fokus längre. När vi var hos vetrinären så blev det röntgen, blodprov och att känna igenom honom.
- Röntgen visade att han har inflammation i Ländryggen.
- Hans skelett i bakbenen har inte den täthet som den ska ha, det såg konstigt ut.
- Hans mage krånglar vilket gör att han inte tar upp proteiner som han ska. Vi har nu bytt foder så hoppas det hjälper honom.
- På ena blodprovet visade kaliumvärdet dåligt men andra omgången normalt.
- Något annat prov som har med skelettet att göra va dock sämre då.
 
Så jag vet inte mycket om hur detta kommer att gå eller hur vi ska lösa det. Han äter smärtstillande men tar man på ryggen märks det att han har väldigt ont. Han är pigg annars fast det är ju inte så konstigt när han får gå MAX 10 minuter per gång. Jag hatar detta men försöker att inte tänka negativt men det smyger sig på mer och mer.
 
Igår när vi tog kvällspromenaden med några kompisar blev det riktigt jobbigt. Först ville han inte gå utan stannade flera gånger och ville vända. Jag kunde locka honom med lite godis och sen va inte det några problem. Fast detta är inte första gången på kort tid han gör så. Han måste röra sig dessa lugna promenader så jag vill få med honom. Den smärtan jag kände då visade jag inte, men tårarna rann obemärkt.
Så just nu är det jobbigt, både för mig och Algot. Jag vill bara veta hur vi ska få honom att må bättre <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Lider med er förstår att nu har ett helvete med att inte veta. Är i en linande situation m min Nisse. Kram

2016-01-11 @ 17:24:38
URL: http://www.flatteliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0