Valpkurs !

Igår va jag och Jax på valpkurs, det va första tillfället. Vi va i inomhushall och mina tankar gick ofta till "undrar om han måste kissa". Som tur är va det fritt fram för alla att springa ut med de små, de är ju faktiskt valpar. Jax va nyfiken på de andra hundarna , kollade på dem och viftade i svansen. Inget skällande eller liknande, känns konstigt att ha en hund som gillar hundmöten när Algot i princip alltid reagerar negativt på främmande hundar (Fast vi har gjort stora framsteg men det får bli i ett annat inlägg). Det va en skön känsla !
Vi tränade på olika övningar:
- Skvallerträning, vi gick fram emot en skål med godis/mat och höll emot så att hunden inte kunde nå. När Jax tog kontakt med mig blev det jätte mycket beröm och godare godis än i skålen !! Han fattade detta snabbt och va väldigt duktig !! Detta är något vi kommer arbeta mycket med !!
- Namnövningar, han lyssnar mycket bra på sitt namn och gjorde även det på träningen. Han kom på inkallning: Man kastade iväg en godis och precis när han tog den så ropade jag på honom. Nästa steg är att lägga på ett kommando ex Jax, kom hit.
 
Vi fick läxor till nästa gång. Det är roligt att vara igång med hans träning! Han är lyhörd, busig och lättlärd. Kul att ha saker att träna på, Algot har jag ju andra mål på så är kul att Jax har specifika också:)
Min lilla bebis växer och växer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0