Uppdatering!

Ja det har hänt en hel del den senaste tiden, speciellt med Algot. Han började halta efter bus med kompisar för ett bra tag sedan. Rådfrågade vetrinär och han blev satt på vila. Sen såg jag inga tecken på hälta så det verkade vara en lätt sträckning. Efter ett tag tränade vi lite slalom och då gick han orent efter det, men det försvann väldigt fort. Så vi la ner allt va agility heter och tog vanliga koppelpromenader i veckor. Inget mer med det, sen mötte vi några kompisar och hundarna fick leka. Inga problem alls, Algot va glad och sprang. 
Dock när vi kom hem haltade han igen :( Ringde vetrinären och fick en akuttid. Han hittade inget konstigt i benen men han ömmade i mitten av ryggen. Han sattes på smärtstillande och vila i tre veckor tills vi skulle tillbaka. Igår va vi där igen och han haltade inget och han ömmade inte någonstans. Vi fortsätter med metacam och fortsatt korta promenader på bra underlag. Algot är en väldigt aktiv hund och detta börjar bli jobbigt för honom. Som tur är får han simma, så det har vi gjort! 
 
Han är jätte duktig. Igår simmade han första gången med flytväst och det var super!! Den ska han ha varje gång nu :) Har tyvärr inga bilder på det så bjuder på några från förra veckan:) 
Mitt fina hjärta, om 2 veckor ringer vetrinären igen. Sen är det återbesök om 3-4 veckor. Jag håller tummarna att detta ska gå snabbt över och jag är oerhört glad att det bara är en rejäl sträckning som det ser ut nu! 

Kommentarer
Postat av: Mimo

Fnissade lite när jag läste inlägget. Inte på något sätt att det är roligt att Algot haft ont, snarare tvärtom, men Fixie och Algot går/har gått på samma medicin, haha! Metacam för hund :') Fixie får dock bara 0,15 ml om dagen ;)

2015-07-23 @ 23:32:58
URL: http://mimosplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0