Träning och kort!

Igår åkte vi till Sörmon för att träna med hundarna, fokus låg på lydnad och tricks. Hundarna skötte sig väldigt bra och det var roligt att träffa Roland och Chicko. De hade varit där och dragit kedja och skulle åka när vi kom. Men de stannade kvar och tränade. 
Här är de andra kompisarna som också var med: 
 
Dee, Rally, Algot, Ludde och Lillen. Tyvärr blev inte kortet så bra, håller på att lära mig våran nya kamera. Det är inte lätt för nu finns det inget auto att använda sig av ! Det är ganska svårt, den ändrar ljuset och grejar, haha måste läsa vidare. Vi har köpt en Nikon D 300s. Exempel: 
 
Tog kortet med nån sekunds skillnad och det va samma väder ute ;P Någon som vet vad det beror på? 
Iallafall va det en mycket bra träning. Algot va övertaggad i början och lyssnade inte på mina kommandon utan testade allt och blev frustrerad. Så då fick vi backa och köra lite inkallning och sitt, stanna kvar. 
Efter det lugnade han sig till den nivån att han faktiskt lyssnade på vad jag sa! 
 Vi tränade på tass: 
- När jag lyfter höger ben lyfter han vänster tass och tvärtom. Det fungerade sådär i början och jag fick hjälpa honom mycket sen lossnade det! 
- Vi körde också slalom mellan mina ben och det har han fattat riktigt bra, nu måste vi finslipa så att han inte gör så stora svängar utan håller sig nära. 
Jag är väldigt nöjd med träningen och nästa vecka ska vi börja en trick och freestyle cirkel, det ska bli spännande! 
 
Mitt hjärta <3 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fotar mest med mobilen så kan inte så mycket om foto. Hade gärna varit duktigare :) Fina bilder.

2015-07-28 @ 12:36:22
URL: http://www.echosierra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0