Hundensdag <3

Idag var det aktiviteter vid smådjurskliniken här i Karlstad. Det började klockan elva och höll på till två. De hade ponnyridning, fika, vaccination till extra pris, tandkoll, kloklippning och mycket mer. Det märktes snabbt vart det var för det var mycket bilar och människor, även massa hundar. Min lilla skällmaskin skällde till och från de första minuterna sen uppförde han sig exemplariskt! 
 
Utanför fick man test påsar med foder i, ska prova dem faktiskt och se vad Algot tycker. De innehåller mycket bra saker och motverkar plack, vi får se om det är något vi vill ha i framtiden. 
De hade uppvisning av agility och de som kollade på fick också testa de olika hindren. Vi hann tyvärr inte se hela uppvisningen men det vi såg var roligt! 
 
Hästarna var från 4H gården och jätte duktiga runt alla människor, var många barn som red! En annan station för barn var ett ställe där de fick ge kommando till hunden att den skulle appotera. Hunden hämtade då en godis påse och kom tillbaka med till barnen:) 
 
Var en jätte duktig hund som verkligen älskade barn! 
Sen var det uppvisning om skydd, det va roligt att se, hunden var verkligen fokuserad. De som hade det sa att grunden är lydnad, det måste fungera för att hunden ska kunna detta. Hunden var endast två år gammal och super duktig! 
 
Hunden fokuserade på husse när han gick fot. 
Han skulle ligga innan han fick kommandot att ta "tjuven"
Tänk er att ha en hund i armen utan skyddet, jag skulle ge mig snabbt !! 
De var jätte duktiga ! 
Eftersom Algot är så fruktansvärd hos vetrinären ville jag testa att klippa hans klor i ett av rummen. Jag kom in och berättade att han är nervös och inte snäll när han är i dessa situationer. Hon frågade om jag ville ha munkorg men jag sa att detta gjorde honom värre. Så vi satte fast honom i en av de kopplen hon hade uppe på bordet och jag höll/klappade honom på huvudet! Han var jätte duktig, hon kunde ta alla tassar utan att morra eller försöka bita! Sååå underbart! Kändes skönt att det fungerade. :) 
 
Algot var lugn och balanserad under den tiden vi var där. Nu är han trött efter alla intryck. Vi filmade också en del men de visar jag i ett annat inlägg:) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0