Nya vanor!

Efter promenaden igår gjorde vi kyckling och kokta grönsaker till middag. Det var jätte gott. När jag ändrar vanor brukar sockret reagera också denna gång, blev låg i socker efter någon timme. Fick upp det och imorse låg jag på 14.5 i socker. Det är aldrig roligt, mår dåligt av det speciellt på morgonen. Så fick pumpa i mer insulin till frukosten än vanligt och nu innan lunch låg jag på 7.3. Det var skönt iallafall! 
Åt samma lunch idag så jag tog bara 6 enheter, får se om det räckte eller blev för mycket. Så fingrarna får se upp nu för de kommer att få känna många stick den närmaste tiden. Kollade även upp numret till diabetescentrum för att se om de har någon diabetesvecka. När man får vara där  under en vecka tillsammans med andra och laga mat, prata diabetes, testa blodsockret och massa annat. Känner att jag behöver det för att få detta att fungera! Får se vad de säger! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0