Diabetes !

Nu är jag faktiskt ledsen på detta, på min kropp och arg på diabetesen! Jag vaknar på nätterna med högt blodsocker och får inte ordentlig sömn. Svettas och har ont i magen.. hatar detta. Igår innan jag gick och la mig låg jag på 9 i blodsocker. Sen inatt vaknade jag av att jag behövde kissa, och kollade då sockret som låg på 14.9. Jag tog inga extra enheter då eftersom jag trodde att det skulle sänkas till morgonen men så fel jag hade! 
När jag gick upp och skulle äta frukost kollade jag sockret innan som visade 23.9 ! Mådde illa och hade svårt att äta just då. Pumpade i 15 enheter för att få ner sockret, detta hjälpte till viss del.. Två timmar senare låg jag på 14.8 och nu på 14.6. 
Tårarna började självklart rinna och frustrationen var hög. Det är inte roligt när man kämpar och det inte fungerar ändå! Hade lite ketoner i urinen men det var ingen fara iallafall. 
Pratade precis med min underbara diabetessköterska om detta och fick anvisningar hur jag skulle börja: 
- Byta ut de pennorna jag har i kylskåpet med nya från apoteket. 
- Kolla efter insulinhårdnader på låret 
- Om inte detta funkar under helgen ska jag höja nattdosen med två enheter. 
Jag ska antadligen dit på en diabetesvecka, tyvärr inte i grupp men ändå! De är så snälla som ställer upp och finns där, det betyder mycket! 
Just nu känner jag mig mest nere och har ingen lust med något. Tur att Algot finns i mitt liv under dagarna, han är mitt ljus. Det är han som får mig att gå ut på promenader och hitta på roliga saker. Vet inte vad jag hade gjort utan honom. <3 
Han är mitt hjärta <3 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0