Agility på Sörmon!

I torsdags så åkte vi Till Sörmon för att börja träna agility där, en introduktionskurs där vi vid varje tillfälle får lära oss de olika hindren och träna på dem. Jag som har tränat Agility innan fick jätte bra tips och ideer jag aldrig tänkt på innan. Vi samarbetade två och två där den som inte hade sin hund på banan var "godistant" och satt bakom hindren. Först funderade jag på varför jag skulle ha det eftersom Algot springer genom tunneln och hoppar hindren ändå.. JO för att han ska ha sin fokus framåt på nästa hinder och inte springa till mig efter varje hopp. Det fungerade jätte bra och jag såg en stor skillnad på hur banan hoppades av honom, det var super!!! 
Verkligen bra tips! 
Jag har aldrig varit på Sörmons hundklubb innan och jag måste säga att bemötandet var underbart! Algot som alla vet skäller väldigt på nya hundar och detta gjorde han även denna dag, när vi hade genomgång utan hundar så stod han och skällde. Tror att tränaren såg på mig att jag tyckte att det var jobbigt så hon sa: 
"Alla hundar skäller, det är ingen fara" 
Vet ni hur trygg och glad jag blev av den kommentaren??? Det lättade i bröstet och jag kunde fokusera på varför jag var där! Det vill jag verkligen tacka henne för! 
Kommer spendera mycket tid där, för jag kände verkligen hur jag och Algot tog emots och detta gjorde mig lycklig!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0