Promenera tillsammans!

Det måste jag verkligen rekommendera, Algot har så roligt när vi är ute och gåt tillsammans med andra hundar! I söndags var vi till Sörmon igen och det var massa godingar med. När jag kom fram dit va jag tvungen att gå på toa innan jag kunde börja promenaden så Lotti tog med sig Algot och gick med de andra. Haha han trodde att jag var med och när han upptäckte att jag var borta VÄGRADE han att gå.. även om han gick med flocken... Så Lotti fick bära honom ! Tillslut kom jag ikapp och då blev han super glad <3 
Goa Malva var med också! 
Det var så härligt ! Solen värmde och hundarna var lyckliga över att få springa och busa tillsammans ! Algot lussnade jätte bra och kom på inkallningen! Det har hänt så mycket mellan oss nu efter all träning, känns underbart! Igår var vi även på onsdagspromenaden, han skötte sig mycket bra, visst han skäller fortfarande men han lugnar sig så snabbt och det passerade två hundar utan att han skällde igår. Så gör jag : 
Jag sätter mig på huk innan han stressat upp sig, tar fram super gott godis (räkosttuben) och är kvar i den positionen tills den andra hunden passerat! Jag ser att han ser hunden men han VÄLJER att slicka på tuben istället för att göra utfall... Slutsats: VI har kommit långt!!!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0