Hundar utan hem!

I söndags åkte jag, Erik och Algot ner till hundrastplatsen för att möta upp andra hundintresserade människor. Jag fick en inbjudan på Facebook om jag ville delta i denna promenad. Syftet med detta var att stötta "Hundar utan hem", varje deltagare skulle lägga minst 20 kronor som sedan skänktes till organisationen. Pengarna går sedan till att hjälpa hundar från Sverige och Irland som av olika anledningar inte har ett hem. Många hundar behöver veterinärvård, mat och tak över huvudet. Vi skänkte mer pengar, jag anser att det är en organisation jag vill lyfta fram och stötta.
Vi blev ett helt gäng med olika sorters hundar, stora som små. Stämningen var på topp och efter att bilden tagits anslöts sig fler till gruppen. Här kommer lite information om hundpromenaden om någon skulle vara intresserad nästa gång:
 "Samma dag, 5 maj samlas vi på olika platser runt om i Sverige. Eldsjälar leder en trevlig promenad under minst en timme. Varje person som deltar i Hundpromenaden skänker minst 20 kr som går till Hundar utan Hems fond för veterinärvård.

Hundar Utan Hem räddar avlivningshotade och hemlösa hundar både i Sverige och på Irland. Dessa hundar är ganska ofta i behov av veterinärvård och föreningen har stora utgifter för detta. Under 2012 bekostade Hundar Utan Hem veterinärvård för 235 288 kr i Sverige och 305 961 kr för veterinärvård på Irland. Vi behöver din hjälp samtidigt som du får chansen att gå en trevlig promenad med eller utan hund. "

Vi började void Sanbäcken och gick in i stan. Var många människor som kollade när vi kom i samlad trupp. Är inte så ofta det är runt 30-40 hundar i ett långt led :) Kändes ganska mäktigt att vara en del av detta måste jag säga.

 

Vi tog paus då och då eftersom det var så varmt. Hundarna var dock inte så sugna på vatten då de hade fullt upp med annat.
 
Jag tyckte att Algot var super duktig med så många hundar runt sig. Han skällde lite i början när andra hundar skällde men sen var han tyst hela tiden. Stolt!
När vi kom till Klarälven var det dags att se om húndarna ville dricka där, några ville bada också :) Fast det gjorde inte Algot, han drack lite sen käka han gräs !
 
Vi som var först.......
Sen kom det några till :)
När vi var tillbaks till hundrastplatsen drack hundarna för fullt, några åkte hem men jag med flera gick in i gården för att låta hundarna leka lite tillsammans. Algot var lite trött men lite lekte han iallafall!
De små hundarna lekte lugnare än de större, fast alla hade trevligt och hundarna var nöjda!
 
Det var en helt otrolig dag och jag hoppas att vi blir ännu fler nästa år! Jag ska iallafall vara med då också för detta var en upplevelse jag sent kommer att glömma.
 
Gulliga killar :)
 
Tack till alla som deltog och hjälpte Hundar utan hem!!
 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0