Älskade syster!

Det finns ingen jag har så starka, obeskrivliga känslor för som min lillasyster. 
Hon är verkligen en person jag beundrar, som jag önskar hela världen till, 
den vars sorg blir min egen. 
 
En tjej med styrkan som de andra drömmer om, 
empati för andra, godhet få förundrat, 
älskad av alla i sin närhet.
 
Det finns människor som gör andra illa, som inte tänker på konsekvenser av sitt 
handlande. De som saknar allt detta du har, Jessi, de som inte 
bryr sig om andra. 
En kväll, raserade de din tillit till människor, de tog bort din trygghet du alltid haft,
de tog din sömn och vände ditt liv upp och ner. 
Men de kan aldrig ta din styrka, ditt mod, din empati, aldrig kan de 
ta ifrån dig det som verkligen är du. 
Jag vet att du kämpar, allting går upp och ner, känslorna 
blir starkare och funderingarna snurrar runt. 
De tog mycket men inget du inte kan få tillbaka, för jag vet att alla runt dig, som älskar dig 
kommer stötta dig i varje steg du tar framåt! 
För du är aldrig ensam <3 
 
Hade jag kunnat ta din smärta, din upplevelse hade jag gjort det, 
för du är mitt hjärta! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Åhhhh Malin vad fint skrivet, tårar i både pappas och mina ögon<3 KRAM

2013-08-16 @ 23:14:14
Postat av: Anonym

Tårarna kommer, fint skrivet hjärtat mitt! Vet inte vad jag ska säga... du är den bästa syster man kan ha, finns alltid där för mig och de betyder allt! Skulle aldrig vilja ge dig denna händelse... Du har gått igenom så mycket mer! Som du har tagit dig igenom och hag beundrar dig, inget som har vqrit lätt men du har klarat de och jag är så stolt och glad att du är där du är idag <3 Vi finns alltid för varandra de vet du vad som än händer, finns dygnet runt! Älskar dig går inte beskriva med ord <3

2013-08-17 @ 00:36:01
Postat av: mimo

Så fint skrivet! All styrka till er båda, ni underbara och genuint vackra systrar. Med denna otroliga stöttning från vänner och familj kommer tiden att läka också Jessi's sår, även om det kommer att ta tid. Tänker på er alla <3

2013-08-17 @ 20:25:05
URL: http://mimosplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0