Kärlek blandat med irritation ...

Jag har sån stark kärlek till mina djur, går inte att beskriva med ord. Fast just nu hyser jag stor irritation mot lilla Algot. När jag kom hem inatt, ställde jag min handväska vid sängen och sen gick och la mig och sov. När jag vaknar vid klockan sju på morgonen ligger det grejer överallt. Han hade bitit sönder papper, ett av mina favorit örhängen och massa annat. Självklart var det inget att skälla på honom för då, han skulle inte förstått vad jag menat. Redan här började irritationen. Dagen har rullat förbi och Algot har skött sig jätte bra på promenaderna, när vi har tränat. Irritationen försvann men dök snart upp igen då han skulle "varna" för allt, när någon går på loftgången och för andra ljud som han borde känna till vid det här laget.

Innan vi gick på promenaden efter hans middag så skulle jag kolla mitt socker, letade upp dosan och stickorna, inget mer med det. Sen tog jag upp den jag sticker mig i fingret med, HELT söndertuggad.... Finns inte en chans att jag kan använda den igen! Nu bubblade det i kroppen och jag tror Algot märkte av det... Nu får jag försöka sticka mig själv, vilket gör 10 gånger så ont eftersom det inte går snabbt in i fingret :/ Får ringa sjukhuset på Tisdag så att jag får en ny! Nej idag har jag för första gången sen Algot kom hit varit riktigt irriterad på honom.

Även om han gjort detta idag, så kommer jag alltid att älska honom precis som jag älskar Scilla, Tingeling och Dollar!


(jag har fått lite färg eller hur?!)

Kommentarer
Postat av: eric

jupp och fin blev du

2011-06-05 @ 20:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0