Diabetes

Igår när vi var och handlade sp började jag känna mig ordentligt yr och att något var fel. Så jag tog fram mina diabetes grejer och tog blodsockret i affären. Som vanligt kollar folk lite på en men vadå jag måste ju. Min kära mätare visade 2.8 vilket är för lågt. Så jag och Erik skyndade oss till kassan där de endast hade glass som var så sött som möjligt. Undertiden vi stod i kön blev jag sämre och var tvungen att öppna glassen och börja äta. Så jag la fram pappret så att jag kunde betala den. Hon i kassan kollade lite konstigt på mig när jag börjat käka men jag förklarade och hon sa att det gick bra.

Jag försökte verkligen njuta lite av glassen men det går inte när man mår så dåligt. Försökte att inte falla ihop kändes det som. Det tog lång tid innan jag mådde bra igen. Somnade direkt när vi kom hem. Var seg hela kvällen efteråt.

Det som känns mest är att jag verkligen blev påmind om att jag är "sjuk" när det blir lägen som dessa. Är en jobbig känsla men det är sånt man får ta.

Någon annan med diabetes?



Detta minns jag, då var jag inne på akuten för högt blodsocker.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har diabetes. vet hur det är! DET SUGER!

2010-09-20 @ 17:42:58
Postat av: Anna

Usch va jobbigt för dig :(

Sv: ja visst är skorna snygga, ja man får unna sig något ibland :)

2010-09-20 @ 17:56:17
URL: http://lindqviiist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0