Matematik

Det pendlar i mitt huvud varje dag, detta har varit en tuff kurs, för mig i allafall som inte har trygghet i grunderna i matematiken. Jag pluggar väldigt mycket, dels så har vi massa arbeten. Sen har vi en tenta sista dagen som jag är orolig för, jag vill verkligen klara den! Så den pluggas det till en hel del!

Vi ska göra ett arbete där vi går ut på stan och intervjuar folk om matematik, det ska vi antadligen göra på fredag. Eftersom vi inte har några lektioner då. Ska bli väldigt intressant! :)

Vad har DU för syn på matematik?

Kommentarer
Postat av: Madde

Jävligt jobbigt kan det vara till en början, frustation. Men när man väl förstår det på sitt sätt kan det vara jätte kul. Till en början siffror och formler, men nu har jag lärt mig att matematik är något man kan uppleva med hela kroppen och alla sinnen. Tyvärr är matematik för de flesta att räkna i en bok, men shit vad kul när man får lära sig med kroppen och andra intressanta och lärorika inlärningssätt. Som att dansa olika geometriska former och känan det i kroppen, istället för att rita i en bok. Hur man kan känna med kroppen att en trekant är kantig och en cirkel är rund mer mjuk.. / Madde

2010-05-19 @ 17:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0