Uppdrag granskning !

Jag skakar i hela kroppen när jag såg detta, känslor av frustration, argakänslor och ledsen. Jag kollade på program 9 om "Linnea" och hennes våldtäkt. Detta är så fruktansvärt , så många människor som verkligen är så elaka och som inte kan inse sanningen. Våldtäkt är en vidrig sak att göra mot en annan människa, och livet blir sig aldrig likt igen efter det för offret.
Rykten började sprida sig för Linnea och folk förträngde det hon sagt till sina två kompisar. Alla trodde på killen och att han var oskyldig. Även de vuxna ansåg det och sa saker som att hon ville det och bara hämnades på honom nu för att hon ville ha ett förhållande. De skapade olika sidor på olika sajter på facebook, för hans fördel och mot henne. Folk hade skrivit så vidriga saker om denna tjej som hade blivit våldtagen.
Det som gjorde att jag verkligen kände mig chockad, var prästen, han på fritidsgården och lärarna ! Och självklart de vuxna som verkligen var en del av ryktetsspridarna! Linnea fick tillslut flytta 50 mil bort, för att situationen var så vidrig. Så offret fick fly för att större delen av staden var emot henne!

Han blev dömd men ingen trodde på henne i allafall, för han var en så snygg och trevlig kille. Efter att hon hade flyttat så var denna kille på en fest med sina vänner på skolavslutningen. Där våldtog han en till tjej, en barndomskompis till honom. Hon mådde så dåligt att hon inte orkade prata med dem i programmet.
Det värsta är att hon blev behandlad på samma sätt som Linnea, många trodde henne inte! De hittade hans DNA i hennes trosor, finns en skala mellan -4 och +4, hans hamnade på +1. Men även med DNA bevis så trodde de inte på tjejerna!

Jag hoppas verkligen att dessa människor skämms över hur de har behandlat dem och vad de sagt och vad de har skrivit. Det är sjukt , hur kan de trycka ned offren???
Helt obegripligt och jag blev mycket upprörd, hoppas att tjejerna kommer att få ett bra liv och att alla andra som var så vidriga får dåligt samvete och känner skuld resten av livet!!!!

Kolla på programmet:

http://svtplay.se/v/1939668/uppdrag_granskning/del_9_av_22?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1955288/sb,p103536,1,f,-1


Bra av programmet att ta insiativ till att utreda denna dimma!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0