Förbannad

eller vad man kan säga. Vi var och tränade och sen tänkte jag gå till konsum och småhandla lite yogurt och bröd och sånt. När jag är påväg dit ser jag två pojkar som stod med en boll och väntade eller smågick framåt. Sen såg jag en mindre kille som gick och grät. Han verkade ha ramlat eller så, tänkte att de ska väl gå hem med honom. För de tittade på varandra.
Jag fick ändå en underlig känsla i kroppen och bestämde mig för att gå långsamt för att se vad de gjorde. Så jag gick lite smått och diskret. Sen vände jag mig om för att se om den mindre pojken slutat gråta. Då får jag se att en utav killarna håller i honom och slår honom, den andra killen stod brevid och skrattade och sa vad han som slög skulle göra!
Då kände jag att jag var tvungen att göra något så först skrek jag:
- Lägg av killar.
Då släppte de och den lilla killen och han tog upp mössan. Jag gick närmare och den lilla killen gick åt ett annat håll. Blev så arg, förstår inte vad våld löser för något. De kanske var i 12 års åldern de två killarna, och den lilla var kanske 10 år.

Tycker att det är hemskt att sånt försikommer överhuvudtaget, tyckte så synd om honom. Nej jag är glad att jag fick dem att sluta för de var verkligen inte snälla mot honom! Nej det var inte så kul, man känner det i kroppen när man ser en sån orättvisa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0