Tusen bitar

 
 
 
 
Björn Afzelius - Tusen Bitar



Det säjs att ovan molnen är himlen alltid blå,
Men det kan va' svårt att tro när man inte ser den.
Och det säjs att efter regnet kommer Solen fram igen, men det hjälper sällan dom
som har bli'tt våta.
För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut, ser man allt med
lite andra ögon.
Man övar sej, och långsamt blir man bättre på att se skillnad mellan sanningar
och lögner
.

Allting kan gå itu, ett hjärta kan gå i tusen bitar;
Säjer du att du är min vän så är du kanske det.

Allting kan gå itu, ett hjärta kan gå i tusen bitar;
Säjer du att du är min vän så är du kanske det.

Det säjs att det finns alltid nå'nting bra i det som sker,
och tron är ofta den som ger oss styrka.
Ja, man säjer mycket, men man vet så lite om sej själv
när ångesten och ensamheten kommer.
För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut,
ser man allt med lite andra ögon.
Man övar sig, och långsamt blir man bättre på att se
skillnad mellan sanningar och lögner.

Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar.
Säjer du att du är min vän så är du kanske det.

La - la - la - la - aaa.

Allting kan gå itu,
men mitt hjärta kan gå i tusen bitar.
Säjer du att du är min vän så är du säkert det    .... Så varför tvekar jag?



Vad är värst , att förlora sin vän eller sin kärlek?

Kommentarer
Postat av: al

Mm, underbar låt och text! <3



al

2009-03-27 @ 23:51:43
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

att förlora en vän! :S /L

2009-04-06 @ 11:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0